Museo Dalí in Figueres

L'Spagna hè un paese cun un rich heritage cultural. Unu di i famosi famosi di u regnu pò esse chjamatu Salvador Dali - un pittori è scultore, chì travaglià in u stilu di u surrealisimu in principiu di u seculu passatu. L'artist era assai amatu da i so cumpagnie chì i turisti sò spessu invitati à visità mentre visitanu l'alte di Barcelona è u museu Dali. True, ùn hè micca situatu à a capitale di a Cumunità Autonoma di Catalogna, è in una cità petite - Figueras.

Museu Dali in Figueres - un pocu di storia

U fattu chì u postu di elizzioni di u museu di u gran creatore divintò a cità di Figueras ùn hè micca un accidente. U fattu hè chì era quì nantu à u 11 di maghju in u 1904, Salvador Dalí nasciu ccà. In a so ghjuventù, l'artista s'hè licinziatu di a so patria durante un longu tempu, ma, avendu vivi a Parigi è in New York, eventualmente riturnò à Figueres tranquillu. Quì u alcolu novu fattu di a cità dumandatu Dali a presentà una di i so quadri à u museu locale. A quale a riazione di u pittori eminenti era appruvamentu. Inoltre, era prestu per presentà capunanzu maestru à u museu tutale. Per via di u risultatu, hè decisu di crià a prima in Spagna Dali Museum da un'operazione artistica di l'artista è i architetti lucali.

Sicondu u pianu di El Salvador, a custruzione di u museu hè stata fatta nantu à u situ di e ruine di u teatru di a cità Prinsipal. In generale, a custruzzione di u museu durò duranti 14 anni, chì ci era sempre una scassizza di soldi. Un artistu ben cunnisciutu deve esse passatu a so furtuna, ma ancu hà ricivutu donazioni da l'amatori è di l'amici, è di l'aiuti statali.

Finalmente in u 1974 u museu Salvador Dalí in Figueres hà apertu a so porte per tutti i tempi.

Museo-Teatro Dali in Figueres: cruise in surrealism

Salvador Dalí insistia chì u museu dedicatu à a so travagliu serà chjamatu museu-teatru. Ùn hè solu chì hè stata custruita nantu à u situ di u vechju teatru. U creatore hà dettu più d'una volta chì dice chì a so vita sana cum'è un teatru. Inoltre, vulia chì i visitori à stu museu surrealista parevanu cum'è s'ellu era statu un sonu teatrali.

In u museu sò assicurati micca solu l'opari di Dali. L'idee uriginale di u maestru eranu riflessi in l'internu esternu è di l'interjuri. Oghje, u bastimentu hè chjamatu museu Salvador Dalí con ova. Infatti, a parti frontale di l'edifiziu hè impannuta cù l'uvutu giantini, assai Shaltaev-Boltas, sia nantu à una parò roia. Inoltre, i mura di u museu fora sò stati ammulati cù una scatteratura di rotuli d'oru di pani campagnolu. A manca hè a torre di Galatea, chì l'artista dedicatu à a so mòglia, è un coperto spegratu spunicu, a creazione di l'architettu Emilio Perez Piñero.

L'ingressu à u museu hè da l'ufficiu di u bigliettu, da induve visitadori scrivenu tutti i palazzi di u museu incantevuli. Quì, per esse, si truvavanu in una riurdata, cunsistenti di i facuti sutelati di l'hallucinazioni, i sogni è di pesche, induve questi famiglii famigliali parissiru dissoluze in issu labirintu surrealista. In u Hall of Masterpieces unu pò vedere i creazioni di i preescessuri di maestru: da El Greco à Michelangelo. I visitori passani à u Salone di Trajan, sopra u Mai u Hall Ovest, u mobili in chì s'assumiglia à e funzioni d'una Diva d'Hollywood, passà u Hall of Fish Ranges, cammina da u Hall of Drawings, u Treasure Hall per contemplà no solu l'imaginariu di u creatore, ma sò sculture, paisanu, sculture murale. Trà e famosi opulite maestri di u maestru pudete chjamà «Ghost in sexual shape», «Studi ritratti cù bacon fritto», «Strutturale cù l'Umanismu», «Atomic Leda» e assai altri.

À a fine di u so viaghju stranieru, u visitore si entri à u "World" - un pienu internu in forma oval, i mura di i quali sò decorati cù nicchie cù sculture.

Cumu fà à u museu Dali?

Pudete truvà à Figueras da Barcelona , allughjendu un caru o avete nantu à un AVE di train confortable in una sola ora è media. Da a stazione à u puntu finali, avete à caminari 15 minuti à pede. Eppuru, ùn avete mancu bisognu di dumandà à i passaveri induve u museu Dali hè situatu. U fattu hè chì in a cità nantu à tutte e cose chì vene nantu à i signori originali in a forma di l'imaghjina ricunnoscevule di u maestru di u surrealismu: in u viticultori, a coluna pulita, etc.

In quantu à l'indirizzu di u museu di Salvador Dali, pare com'è questa: Galleria -Calti Salvador Dalí, 5.