Sapienza empirika di u mondu - funzioni è metudi

L'omu, in cuntattu cù u mondu intornu à ellu, ùn pò micca usar solu fatti scientifica è un critique logicu unificatu. Piuttostu spessu necessita bisogni empirichi per a cuntemplazione vivara è u travagliu di l'òrgani di sensu - vista, audioma, gustu, d'oliu è di tuccallu.

Chì significà a cunniscenza empirica?

U prucessu tutale di a cugnizzioni hè divisu in dui parti: teorica è empirica. U primu hè cunsideratu u più altu, chì pruveni da u fattu chì hè basatu nantu à prublemi è e lee chì sò a so suluzione. A ghjudicarieghji com'è un ideale hè debatable: a teoria hè bona per i prucessi studiatu, i segni chì sò longu cunsiderate è scritte da alcuna persona. U sapè empiricu hè una forma di cunniscenza tutte diversa. Hè uriginali, perchè a tiuria ùn pò esse creata senza analizà u sensu propiu di l'ughjettu di a sonda. Hè chjamata a cuntemplazione sensitiva, chì significa:

  1. Prucessu primariu di u sapè à l'ughjettu. L'esempiu è primitivu: a ghjurnata ùn sapia mai chì u focu hè cale, se un ghjornu u so flame ùn era micca riabilitatu da qualcunu.
  2. U puntu di iniziu di u prucessu genericu cugnitivu. Duranti una persone attivate tutti i sensi. Per esempiu, quandu una nova spezia hè scuperta, u scientistu usa u cuncernamentu empiricu è riparà a osservazione per ellu è riparà tutte e cambiassi in u cumpurtamentu, u pesu, u culore di l'individuu.
  3. Interaczione di l'individuu cù u mondu esternu. L'omu hè stessu u mammiferi, è per quessa, in u prucessu di l'intelligenza sensitiva, basa in l'instinti.

U sapè fàmpiu in a filusufìa

Ogni ciencia ci hà una visione unica di a necessità di usà i sensi in u prucessu di studià l'ambientu è a sucità. A filusufìa crede chì u nivulu empiriu di a cugnizzioni hè una categoria chì serve per rinfurzà l'intravessu in a societa. Avanzate l'abbilitazzioni di l'observatore è l' imaginazione , una persona cumuni l'sperienza cù l'altri è sviluppa una cuntemplazione pensativa - percepzione constructiva, da una simbiosi di senteri è perspettiva interna (puntiddu).

Signs of empirical knowledge

I caratteristiche caratteristiche di qualchì proghjettu sottu studiu sò chjamati i so funzioni. In a filusufia, anu utilizatu un cuncettu simili - signali chì revelenu e carattariali di u prucessu chì succede. E caratteristiche di u sapè empiriicu include:

Mètiti di u sapè empiriicu

Hè impussibile di cumprenderà u mecanismu di a categurìa filusòfica o sociologica senza preparazione prelimiunale di e regule per a realizazione di a ricerca. U modu empiriicu di sapè precisa bisogni cum'è metudi:

  1. L'observazione hè un studiu esternu di un oghjettu chì basa in sensu dati.
  2. Esperimentu - intervenzione diretta in u prucessu o a so riprutazione in u laboratoriu.
  3. Measurement - dà i risultati di l'esperimentu una forma statistica.
  4. Description - fixazione di a presentazione ricevenu da i sensi.
  5. A compara hè l'analisi di dui objeti similari pi scopre a so similitudu o diffirenzii.

Funzioni di u sapè empiriicu

E funzioni di qualcunu categurìa filosoficuità volenu alcune chì si ponu assicurà da a so applicazione. Scupranu a so bisognu di l'esistenza di un cuncettu o fenomenu da u puntu di vista di l'utilità. U modu empiriicu di sapè sò i funzioni seguenti:

  1. Studi - sviluppeghja intelligenza è abilità disponibili.
  2. Ammaistramentu - pò influenzalla a gestione di i persone per u so cumpurtamentu.
  3. Stima-orientativa - a cunniscenza empirica di u mondu cuntribuiscenu à a valutazione di a rialità di l'essere è u so postu in questu.
  4. L'obbiettivu hè l'acquistu di riparazione curretta.

U cunniscenzi empirichi

Un modu sensu di ottene a cunniscenza pò esse di una di trè varietà. Tutti sò intrattenuti cù l'uni è senza aquesta unità un mètudu empiricu di cunuscenza di u mondu hè impedente. Queste include:

  1. Percepzioni hè a creazione di una imatge cumminata di un oggettu, a sintesi di sensazioni da a cuntemplazione di a tutalità di tutti l'aspettu di l'ughjettu. Per esempiu, una pumu hè percevatu per l'omu ùn hè micca azùsu o rosu, ma cum'è un oggettu integratu.
  2. A sensazione hè una forma empirika di a cugnizzioni, chì riflette in a mente di una persona, e proprietà di l'aspettu indiviate di un oggettu è u so effettu in i sensi. Ogni catta di e caratteristiche si senti in isolatu di l'altri - u gustu, l'oliu, u culore, u tagliu, a forma.
  3. A presentazione - una persunalizazione visuale di l'ughjettu, chì l'impresione hè fatta in u passatu. Memoria è imaginazione facemu un grande rolu in questu prucessu: restauranu i ricordi di u sughjettu in a so assenza.