A Galería Goli


Nantu à u territoriu di Stoccolma hà cuncentra un gran numaru d' attraimentu architettonici è culturale, anu publicitatu assai di e cumpagnie di viaghji. Ma ci sò ancu articuli pocu cunnisciuti, senza privu di l'attinzioni di i turisti. Unu d'elli hè a Galería Til, chjamata dopu à u so creatore, u bancharia Ernest Till.

Storia di a creazione

U fundatori di a galeria era un banquet di capitale ben cunnisciutu, chì sapi assai di cultura è arti. U so primu patronu di pintura hà compru in 1896. Hè "U Matimu Atmosfera da u Mari" da l'artista Bruno Liljefors. In u 1907, Ernest Til hà cullucatu una grande cullizzioni di pittura arti, cusì ellu decide eddu una grande casa cù una galeria separata. In u futuru, per via di prublemi in l'affari, vendita a coletta di i valori à l'statu, à a quale a trasmissione di a Galería Til in u 1924.

A apertura ufficiale di u museu d' arte s'hè fattu in u 1926. Ernest Til hà mortu 20 anni dopu stu successu.

Expositions di a Galería Tila

A a custruzzione di sta casetta bianca Ernest Til attrae l'architecte Ferdinand Beaver, chì hà prudinnatu prima u palazzu Oakhill, u palazzu di u Prìncipi Eugeniu è l'altri mansi in l' isula di Djurgården. Hè questu chì hà sappiutu crià una villa in quale l'elementi di u sidore suciale tradiziunale è u tempiu orientale sò cumminati. Quandu u custruttore di a Galería Til in Stoccolma hè stata fatta in opera, ci arrimba à tutti cù a so eleganza è i pittoresces circundanti.

Quandu crea a cullezzione, Ernest Til hà acquistatu l'opari d'artisti oghjinchi, assai di quali era ancu i so amichi. Grazie à questu in a Galería Til You can admire canvases, a creazione di quale hà travagliatu:

I pittori di Edward Munch sò esse exhibiti in una stanza separata di a Galería Til, è u restu di i pittori sò in dui stanzi cù u soffiu di vetru è l'illuminazione naturali.

In più di a mostra di i pittura, pudete amparà i figuri di legno di Axel Peterson, i sculture d'Auguste Rodin è Christian Erickson. Hè sottu à a scultura "Sombra", liberata da a manu di Auguste Rodin, hè guardatu una urna funeraria cù e cincu di Ernest Til. E in a Galería A Sbunurata, in una stanza chjamata "cori" di a villa, un ughjettu unicu hè esposta - a morte di u grande filòsufu Friedrich Nietzsche.

U creatore di u museu pò esse chjamatu una persona cun un sensu pruduttu di bellezza. In più di i pittori, hà scrittu memorii, traduite l'opere di Nietzsche in sudu, compostu poema. Tutti issi documenti sò stati manteni in a Galería Til in Stoccolma . Per accettate cù tutti l'exhibiti di u museu, i turisti soli passanu 2-2.5 oji.

Da quì vi pudete andà in u parcaghju di Djurgården, induve i turisti anu caminariate longu camini beddi, piaceru u cantu d'avè è a bellezza di paisaghji idilliche.

Cumu fà à a Galería Til?

Per fà cunnosce i valori tapis di u museu artu, avete bisognu à u sudueste di a capitale sueca in a costa di u Salt Lake Bay. A Galería Til hè situatu quasi 6 km da u centru di Stoccolma in l'isula di Djurgården. Ci hè ghjunghjite nantu à a strada di Djurgardsbrunnsvagen cù u taxi o un caru pagatu .

Da u trasportu publicu sò busos. Prima hè bisognu à piglià u metro à l' estazione di T-Centralen è dopu trasmissione à a rotonda di l'autobus N.69. A Galeria Til hè un minutu da u passaghju di u Thielska galleriet.