Biblioteca Naziunale di Malta


In più di e so funzioni diretta, a Bibbiuteca Naziunale di Malta hè unu di i valori culturali è architettoniali di l'Isule Maltisa. Contene speciali valurizate è e cullezzione di e tempi di l'Ordine di Malta è un periudu tardi, cum'è: una lettera di u 22 di nuvèmmiru 1530 cun un felicitazione per l'acquistata di l'isula di Malta da u rè Enrique VIII da u capu di l'Ordine di Malta, diversi documenti ufficiale di l'isula datendu u 16u seculu, ancu cume evidenza di rializazioni scientifichi di u tempu.

A biblioteca hè unu di i più antichi in u mondu. U custruiu stessu hè cunsideratu un munumentu naziunale è hè inclusu in a lista di siti architettonici di Malta . A bibbiuteca le accadarà a lezioni di a scenza divinna, guida di diversi cunferenzi scientificu, avvenimenti dedicati à i vacanze di cità è esibizioni di documenti rari è libri di altre libberà. Hè situatu a Bibbiuteca Naziunali di Malta in a capitale di Valletta , vicinu à u palazzu di u capu di l'Ordine di Malta in u centru di a cità.

Scatula di Bibbiuteca Naziunale di Malta

A prima petra in a basa di l'edificu hè stata impiegata in u XVIe seculu. Ma in u 1812 a bibliutè cambiò a locu di u locu, cum'è i so fondi ùn si eranu più in l'antica edificiu. In l'archiviu di a Bibbiuteca Naziunale di Malta, sò trasfirmati 9600 còpies preziosu di a cullizzioni privata di Jean Louis Guérin de Tencin, maestru di l'Ordine di Malta, è di i libri di e biblioteche di i Cruciati: Ordine di San Giovanni, a Università di Mdina è a Università di Valletta. Dopu u 1976, hè stata datu l'status di una naziunale.

A biblioteca conserve i più impurtanti documenti di a storia di u sviluppu di l'statu maltés. Per esempiu, cum'è u postulamentu papali cunfirmanu a creazione di l'Ordine di San Ghjuvanni, 60 incunabuli, cumpresa a cosmografia di Ptolimy, mape di u terrenu, strade è monumenti archeologiali da u XVI à u XX sèculu, fatti cù l'acquarelli, una cullizzioni di pubblicazioni in i ligami più magníficosi creati per u re Luiggi XV. Quì pudete vedà una mostra storica impurtante "U Gran Setge di i Cavaleri di San Ghjuvanni", accumpagnati da effetti di sonu è di sonu particulari.

Doppu a custruzzione

U custruzzioni di a Bibbiuteca Naziunale di Malta hè stata fatta in u stilu di u neoclassicismu. U so prughjettu hè statu creatu da l'architettu talianu-politique Stefano Ittar. A struttura hè una facciata simmitrica cun magnificu dòric è iònichi. In u stilu di cunstruzione, pudete piglià u spiritu di l'Italia, hè riflessa in belli rami rectangulari apprezzati cù culonni, sopra à quelli sò finestri di forma ovale. In tuttu u perimetru tutale di a bibliutè pudete vedere un bonu balcuniu appughjatu da i culonni in u listissu stilu cum'è fora di l'edificiu, a più di quì hè una balustrade sopra à l'ingressione. In u salone vi vede una scala barocca chì guana à u sicondu pianu. U salottu stessu hè fattu in un sciccareddu culore biancu, staggini semicirculari in i muraglie adorn bustie di figuri famosi è inscriptions in Latin.

U bastimentu hè struitu trà l'edifizii, è nantu à a chiazza, bordered cù l'arbureti riccifully trimmedi, i tavule cupidenti di u Café Córdina sò situati. In fronte di l'entrée centrale, pudete vede un monumentu fattu di marmura à Queen Victoria, u so autore hè Giuseppe Valenti. In u palazzu di u grandmasteru, situatu vicinu à a biblioteca, pudete visità l'armoria.

Cume accade à a bibliuteca?

Pudete truvà a Bibbiuteca Naziunale di Malta in Valletta cù trasportu publicu (bus numero 133, stop - Arcisqof).