Tarschene


U Tempiu di Tarshiens (cunfluimentu di tempori Tarshiensky) hè cunsideratu u più anticu di u pianeta, data dapoi 3600 - 3000 aC. Famosu per u mondu sanu, i piramidi Egiziani eranu stati in 2500 aC, è u famusu Stonehenge hè statu fattu solu in u 2000 aC. U Santuariu di Tarxien hè a più grande in Malta , hè riccu ghjunghjenu cù prudutti disinazioni decorattivi, diversi ornamenti, cù un prevalenza di stampi spirale, stati è figuri di salvezza. Comu si cunnosce, in stu periodu, u bronzu ùn hè micca statu apertu, perchè e caravanu usavanu l'arnesi di peddi comu i so strumenti. Dapoi 1992, u tempiu hè listatu com'è Patrimoniu da Patrimoniu da a UNESCO, chì realice un vastu prugrammu per a prisirvazioni di reliqui.

Cumu si truvò u cumuni di u tempiu?

In u distanti di u 1914, quandu l'agricultori lucali linuvanu a terra, i so arritti seguitanu corra in blocchi di peddi sutta terra. Allora u restu di u tempiu fù scupertu prima. Un annu appressu, in a vicinanza di u paese, l'anticu santuariu subarritu di Hal-Safelini fù truvatu. Per quessa, u patrone di a tarra hà dicisu chì a so scuperta pò ancu esse di valuru archeologicu. Ellu appellu à u direttore di u Museo Nazionale Temistoccu Zammit, è quasi sùbitu prestu à scavà cunducerà, induve truvonu a parti cintrali di u cumplicamentu di u tempiu. Tra u 1915 è u 1919, ci sò stati custruttori di quattru altre temi megalitichi , chì sò stati cunnessi è cunnessi per stacioli stretchi.

Major findings

Científici, studiu di u tempiu di Tarshiens, scupertu assai fatti interessanti, è ci dani l'avvisu di scriviri qualchì ridenza antica. Cusì unu di i quattru santuariu, situatu à u latitudu sudu, hà interessanti relieve in i so chjappi. Eccu una figura di animali domestichi: i porchi cù i so porchi è i dui toru putenti chì simbulizanu u principiu maschile. Forsi i dibujamenti anu parechji significati rituali. In u complexu di tempiu fù truvatu parte di a statua - una donna di appetizing form, ma solu i so pedi eranu cunservati. U truvatu hè issa in Valletta in u museu archeologicu, è a so copia hè cola in ruine. Basatu nantu à u cultu primu di i pratichi antichi, i circherosu suggerenu chì questa hè a Deessa di a fertilità.

In ghjiru à u complexu di u tempiu in Malta hè un gran numaru di rocce. Sicondu i scentifichi, sò stati utilizati com'è ciucieri per trasfurmà i so pedicili forti quì. U bowl, fatta sola di u monolitu di pietra, chì hè un metru altu è a stessa larghezza, hè ancu d'interessu. Ci hè in u santuariu è a Càmera di l'Oracle, chì hè accustulatu l'acustiche. Sò parechji artifacti preziosi sò ancu almacenati in u museu in a capitale di Malta, è à l'escaute sò parechje alcune, da chì l'influenzi naturali pò distrughjenu l'uriginali.

In u tèmpiu di Tarsheen, anu fatta sacrifici, i cranii è l'ossi di parechji animali erani truvati quì, è ancu un gran numaru d'imaghjini di capri è pecuri. Cù un studiu più detallatu di u Santuariu meridionale, unu pò cunsiderà i cracke nantu à a so superficia chì appareva in l'Età di Bronzu. Hè u risultatu di creme cù u focu. Probabilmente, quì sò preparati per a funerali è cremazioni di i morti.

Infurmazioni per i visitadori

U flussu di quelli chì vulete muneta in i tempi preistorichi hè sempre crescente, perchè ùn si pò micca sola solu di u vechju tempu, ma ancu hà amparatu assai cosi novi è interessanti. Per trasmetta u spiritu di u tempu, artifacti falsi sò stati disposti in tutta lu territoriu di u tempiu di Tarshien. E signe d'infurmazioni, stallati annunziate, parlanu di artifacti antichi. A parti orientali di u cumplessu hè megliu cà u restu. A carta di visità di u monumentu architettonicu hè a porta di a compagnia cù i disinni più antichi disposti nantu à elli. I scientisti suggerini chì u tempiu parevanu origginali è hà stallatu un mock-up à l'intrada.

In u mumentu, un estensivu settimane di misura hè stata fatta à salvà i tempiu antichi. U più bancu di u paese, u Bancu di a Valletta (BOV), hè finanzià stu prugettu. In u paesi di Tarsiene, vicinu à u complexu di tempiu, prumettanu di custruisce un centru turisticu. Ci hè una esposizione di u santuariu, in quantu à e spazii per esse attività è divertimentu. Per parechji turisteri chì vinianu quì da tutti i mondu, custruiscenu hotels, cafes et restaurants. Cù l'aumentu in u flussu di i viaghjatori, a infrastruttura di a cità hè criscinu, chì hè un fattore impurtante per u sviluppu di l'isula sana.

Cumu si avvicinassi u Tarsianu?

Pudete truvà à Tarshien da diverse cità di u paese. Da Valletta in u paese da l'autobus di l'autobus sò numaru autobus cù i numeri 81 è 82. Per arrivare finu à Sliema , avete bisognu à a cità di Paola cù l'autobus, è cammellu o piglià un taxi (circa à un è medio chilò). Se visitate u tempiu di Tarshien in l'estiu, ùn si micca scurdate di purtalla l'acqua, un caprettu, u filtre è una camera.