Casa de la Valle


A custruzione di l'anticu parlamentu Casa di a Val (traduzzione da a lingua catalana com "Casa di i Valli") hè unu di i più antichi edificati di a capitale di u Principatu d'Andorra, Andorra la Vella, è si trova in u stessu centru. Hè struitu in 1580 da l'ordine di a famiglia nobili di Buketts. Dopu quì, durante quasi trè seculi da quì, u Parlamentu hà dettava reunioni finu à chì era trasferitu à un novu edificiu.

A unicità di a struttura stalla in u so usu multifunctionale: i turisti anu surprised per amparà chì quitè di u corpu statali, ci era ancu un hotel, un tribunal, una presida è a cappella San Ermengol. À u listessu tempu, a prigiò era attribuita à criminali particulari i più impurtanti, è micca ogni cunvintu hè statu impostu.

Esternu è internu

In apparizione, a Casa de la Vall s'assumiglia à una torre medievale o castello cù foglie è baccale cunfortli, chì pruduceranu una impressione impressesca è piumale. U matiriali per i mura era una pietra forte è casi grisa chì ùn era micca stata prucessata. L'architetti ùn anu micca bisognu di decurari l'edificu cù elementi di decoru, cusì u so aspettu hè animatu da una torre rectangular cumplicata da un culore spuntatu. In i vechji tempu, hà ghjucatu u rolu di una stagnazione è una famiglia. Hè significativu chì a cappella di Casa de la Val hè una décorazione cù u stemma è a bandera di u paese - tesoru naziunale.

A struttura consisti di una fundazioni alta è di trè piani. In u giardinu vicinu à a facciata ci hè una bella scultura chì rapprisente a ballu naziunale.

L'internu di u bastimentu ùn pudere micca fà glurificà di u lussu. In u salone principalu puderà amparà l'antichi fraccechi di u XVIe seculu è i candileri di cobre di quasi u stessu periodu. L'internu ascetice si cumplementa da bancarii di lignu simuli di i mura.

U portale di fronte di u palazzu prisenta l'armatura di i sette privati ​​(cumunità) di l'Andorra è l'emblema cumuni di u paese, chì cuntene una mitre, un staffu di u Biscuciu d'Urcal in Catalogna è dui viteddi simbulizendu Spagna è Francia. À u pianu teraghju u vostru visu sarà a Cappella San Ermengol è a Sala di Giustizia utilizzate per l'audizione di corte. Inoltre chì una cucina magnífica cun stunningly stella antica utensili.

U sicondu ghjuvendu hè occupatu da u Cunsigliu di u Cunsigliu, induve si scelte sessioni parlamentari. U so situ hè una cazzuta cù 7 serratori, stampati per almacenà documentarii amministrativi mpurtanti. U casket hè statu pruibitu per esse apertu si i rappresentanti di almenu unu di e sete erani ausenti di a riunione. In u stessu tempu, anu ancu esse ingressu à u palcuscenu allora, apreendu ogni chjappu di i sette chjusi incubati in a porta. Avà nantu à a seconda strata ci hè ancu u Mail Museum, induve si prisenta una magnifica reune di stampi.

Modu operatore

Pudete visitarà a Casa di la Val da l'ora dopu (da maghju à uttrovi):

Da nuvembre à aprili, a Casa Valle ùn hè chjusu micca solu u luni, ma ancu u domeniu, è da u 15 di ghjugnu à u 15 settembre u travagliu sete ghjorni à simule da 7:00 a 19:00.

L'ingaghjamentu per l'edifiziu hè liberu per ognunu, in ogni modu, per visitate u Museu di u Post, hè necessariu pagà 5 o 2.5 euros (u bigliettu di i zitelli). A ghjorni à l'ore di u bastimentu sò libberamenti di carichi annantu à un ghjornu in Spagnolu, Catalanu, Inglesu è Francese.

Per accustà à u bastimentu puderà annantu à l'autupore di a cità, chì curri in tutta a capitale, o cù un taxi, chì devenu esse riservatu d'avanzu: in a via ùn trova micca.

Chì avete vede?

Nò parte pocu da a Valle di Casa sò tali attrazzioni cum'è: