Casteddu di Svojanov

Circa 200 km à sudueste di Praga, in u regiu di Pardubice, hè unu di i castelli più antichi di u paese - Svojanov. Domine a vaddi di un picculu fiume Křetinka. U casteddu fù custruitu in u 1265, è hè l'unicu di tutti i castelli in a Repubblica Ceca, in u guise di chì l'altru giuvitu combina cù l'stile Imperu. Dopu à a ricustruzzione chì fù cumplittatu in a primavera di 2013, u castellu Svojanov abriu i so porte à i visitori. Oghje hà un museu, è ci hè ancu un alloghju è un restaurant.

Un pocu di storia

Fundò un casteddu per prutezzione di a rotonda di cummercializazioni trà Litomyšl è Brno (dopu chiamata "Trstenitskiy path"), u Re Přemysl Otakar II, è urigginari hà avutu u nome German Furstenberg. Dopu a morte di u re, u casteddu facia a so vedova Queen Kungut. A reina hà maritatu cun un certu Zawish da Falkenstein, è u casteddu era a so prupietà finu à a so esekzione in u 1290, dopu à quellu hè statu pruprietà d'un magistratu finu à u principiu di i guerri Hussite.

In u 1539, Svojanov abbruciava, dopu à quale fù ricustruitu in u riligiu. Pudava malamenti è duranti a guerra di 30 anni, i suediani l'accuparu. E guerri austriacu prussianu anu influitu ancu in u megliu modu, dopu ad elli, u casteddu hè vinutu à una diminuzione sħiħa è finu à a fine di u XIX seculu aduprà utilizatu da i residi lucali per esse dumandate.

In u 1842, u casteddu era torna u focu, dopu à quale fù ricustruitu in u stilu Imperu. In u 1910, divintò propiu di a cità di Polichka, ma u cumuni ùn anu micca mancu appruvamentu, è u casteddu era scapulardu. È solu à u principiu di u XXI seculu era messu in modu.

Casteddu oghje

Oghje, u Casteddu di Svojanova pare chì pare à u XIX seculu dopu l'ultimi reparazione. Tuttu era ricustruitu, da u tettu è e facciate à a ceramica figurada in u locu. L'interiors di u casteddu aghjunghjenu una impressioni di cum'elli l'abitanti campà 150-200 anni fà. Eccu cumu vede cumu u salone di una dama nobili di questi tempi mira, admira u bagnu è belli ghjunchi.

Inoltre, u museu exhibe exhibitu di museu:

Pudete ancu cullucà à Glask - una torre di observazione di 26 metri - per admirar l'entorno, cammina à u parcu, per andà in a caverna di u casteddu, induve hè una verità è una mostra dedicata à u libru "U misteru di Castello di Svojanov" di Boguslav Březovsky. Hè bisognu à visità è a casa di l'armadore, chì hà serve com'è u locu di a guarnigione di u casteddu.

Cumu ghjunghje?

Per arrivare à u castellu Svojanov in car da Praga hè a via più veloce nantu à a strada D1 / E65; Pigliate un pocu menu di 2.5 ore. Da appruvamentu u stessu numiru piglià a strada, se andate in una strada D11.