Casa di Dionisiu


Alcune di i mosaici antichi più famosu sò situati in a villa di Dionisiu in Paphos in Cipru . Di sicuru, in quelli tempi tempi, quandu a villa era una casa richly decorata di un aristocraticu, è micca u restu di a mansarda, hà purtatu un altru nome. "A casa di Dionisiu" fù chjamatu dopu per unu di i mosaici più belli ravioli.

Un pocu di storia

A villa hè stata custruita in u II seculu pruvendu unu di i stanzi più famosu in Cipru . Per esse ellu era destinatu solu quattru seculi. Un terramotu putente à u IV. Poii distruttu à u pianu, è cù a cità è tutti i so villi grandi. A palazzu fù scupertu bè in u 1962, quandu a terra era preparata per a custruzzione di una casa. Un scupertu impruvisu era l'occasioni per scupi a cura, per quale un gran numaru di mosaici antichi eranu scuperte.

In più, hè diventatu chjaru chì in quelli tempi a villa hà avutu diversi piani è hà occupatu circa 2 mila metri quadri. A casa avia parechje chambres per difetti diversi: una uffizione, camerezzana, una stanza induve si eranu chjassi, cunte è altri. In total ci sò più di quarantese camere. Ci era una piscina quì. E anchi si a villa hè stata malduta durante u terriquatu, u so splendor è lussu è visibili ancu avà. Meliati cunservatori è brillanti, chì sò di grandi valori per i scientisti è di noi, i pirsuni cumunu.

A stu puntu, a casa di Dionisu hè parti di u Parcu Archeulogicu.

Mosaicos è l'articuli di casa di a Casa di Dionisiu

U più famoso mosaicu di a villa, datu u nome à sta casa - "Triunfu di Dionisiu". U capisce di Dionisiu in un carru. In più, a cumpusizioni di u mosaicu cumparanu Satyru, Panu (eranu cunsiderate cum'è u ghjianu di u diu di l'enoteche) è altri caratteri. Un altru mosaicu, "Ganimedi è l'Àguila", illustrà u mitu di u figliolu di u Re Tros, abducted by Zeus. Zeus hè ripprisentatu in a forma d'una aquila, chì hè guardata in l'embragali di Ganimedi. Un altru mosaicu, Scylla, hè pocu più vechje di i primi dui. Fu truvatu sottu u pianu di a villa. U deprevenda un mostru marinu cù cudi di canne è colti di dragon.

Tutti i mosaici sò stati sutta un soffiu specialu, chì li pruteghja da l'incalfatura è di u sole. In più di elli, durante e scavi, parechji ogetti di a vita di u ghjornu, ancu di grande interesse scientifichi, sò stati trovi. Questi include: ghjuvelli, moins, utensili di cucina è altre artefattu.

Cumu ghjunghje?

Per arrivare à u parku archeològicu, induve a casa di Dionisiu si trova, pudete aduprà trasportu pùblicu - per esempiu, cù un bus numero 615.