Castellu Silesiu-Ostrava

U Silesiu-Ostrava Casteddu hè una struttura gòtica in Ostrava , custruita in u 13u seculu. A furtizza era in fattu una fortificazione di u cunfini, è in casu d'un attaccu, era di retenzione di e truppe di l'imperu. Chistu spiega u sistema putente di fortificazione, chì hè furnutu di una lock. Inoltre, l'edificiu stessu puderia esse chjamatu bè, perchè i architects piglia a cura di u partitu esteticu di a furtizza.

Descrizzione

A principiu di u 13u seculu, i prìncipi pulacchi dicenu chì in u cunfini cù a Repubblica Ceca un accostu affidante era necessariu, chì assicurà a segurità di e paese. In a seconda meza di u 13u seculu, era un beddu casteddu chjusu da i fossi di quattru metri cun di 2,5 m di cullighjenti. Sembe un aghjustement impregnable à i nemici è era un arena convenient for repelling attacks. In ogni modu, digià in 1327 una decisione hè stata fatta à esse l'esiliu di a forra, perchè era micca necessariu è caru.

Per dui seculi, u casteddu fù cambiatu da una docena di prupietari. Nisunu di elli appieghjani in a cundizione propriu, perchè chì in a fine di u XVI sèculu avà era una prublema urgente di a ristaurazione. A furtizza era ricustruita in u riligiu. I travaglii di restaurazioni di u muru di u casteddu era ancu realizatu, in quandu i porti sò stati installati. Questu hè l'unicu elementu di a furtizza, chì pudaria esse cunservatu in a so forma originale à u ghjornu oghje. Duranti quattru seculi, u casteddu Silesiu-Ostrava hà ripetitu l'aseddi e l'incendi. A fine, ellu hà cuminciatu à colapsu: da u partitu paria com'è ch'ellu ci avia subitu. A vita in a furtizza devulte una risturazione in u 1979, quandu hè decisu di fà un museu .

A seconda vita di a furtizza hè un museu

Un tour di u casteddu Silesiu-Ostrava ùn hè micca una storia seca di a so architettura o di numerosi prupietari, ma un passaghju interessante per l'Edimbulu Mediu. I salotti di l'esposizione sò spargugati in tutta a furtizza, perchè, per vede a larga cullizzioni di u casteddu, hè necessariu di sguassà tutte e cose:

  1. Witch Museum (cantina). L'esposizione permanente hè dedicata à un tempu quandu e donne cù l'abilità mistiche sò stallati à u centru di a vita sociale è pulitica, è dinò un pattu terribili - a ardenti di i witche. L'atmosfera misteriosa di u museu hè dilujatu da un grandi acuariu cù u pesciu d'acqua dolce.
  2. Museo di Tortura (cantina). In una di i camini di santu, u museu di l'armata Torture hè stata equipada. Malgradu i so temi, l'urganizatori anu fattu tuttu ciò chì assicura chì l'esprissioni pudaria esse cunsideratu cum'è l'usu. A entrada hè permessa ancu per i zitelli.
  3. Exibicion di pupi (u primu pianu di a torre). A galeria prisenta assai documenti, vistutu di custumi di travagliu è di vacanze di i cuntimpuriani di u castellu. Eccu cumu pudete vede cumu u paesani di i pòpuli diversi vistutu, è chì era a moda per un vestiti solenni.
  4. Museu di a storia di a furtizza è Ostrava (u second piso di a torre). A mostra prisenta i visitori à e pagine impurtanti di a storia di a cità è u forte. L'exposition ha ducumenta chì dà una idea di a forma uriginale di u castellu è quanti volte era vicinu à a distruzzioni.
  5. Esposizione dedicata à a guerra di trenta anni (u terzu pianu di a torre). I tràgichi avvenimenti di a prima parte di u 17 di seculu, chì anu influente a quasi tutta l'Europa, sò presentati in a galleria nantu à u top floor.

À u tettu di a torre, ci hè un pianu di observazione cù una bella vista di a furtizza è di Ostrava.

Attività in u castellu

L'aria di u Castellu Silesiu-Ostrava diventò u centru di a vita culturale di Ostrava. Duranti l'annu, ci sò assai concerti, festivals, fieri è exhibimenti. L'avvenimentu più ambiziosu chì hà fattu in u casteddu hè u festival "Li culori di Ostrava". Iddu di quattru ghjorni. I so participanti sò musicisti famusi, attori è artisti. Per u tempu di a so azzioni, a cità riceve centosi di turisti da l'Europa. U prugramma di festival prumove:

Cumu ghjunghje?

A furtizza hè in a parti orientali di Ostrava . Questa hè a parte antica di a cità, è e so strade sò micca adattati per u trasportu pùblicu . A strada più vicinu hè in l'altra parte di u fiume Ostravice, 1.7 km. Sì ùn avete micca paura di un passaghju di 20 minuti, pudete utilizà u ciulebus di a cità № 101, 105, 106, 107, 108 o 111. Avete bisogni à surtitu à a strada "Ma più M.Sykory". Allora andate à u cantu di u fiumu nantu à a strada di Biskupska, turnà ghjustu è andate longu u ramu Havlickovo 400 m à u ponte. Dopu passendu, truvate nantu à a strada suluzione di Hradni lavka è dopu à 120 m, puderete vede u casteddu à a manca. Pudete ancu fà piglià un taxi.