Chiesa di San Giovanni di Nepomuk

Zdiar nad Sazavou hè una cità più modesta chì si trova in a parti cintrali di a Repubblica Ceca . U numaru di a so populazione ùn sopr'à u marcatu di 22 mila populu, ma i turisti sò ghjente visitori freti. Tuttu u sicretu hè questu in u fattu chì hè in questa cità hè casi a chjesa più originale in tutti l'Europa - a Chiesa di San Giuvanni di Nepomuk.

Beautiful legends

A idea assai di custruisce stu tempiu hè assuciatu da a legenda di Jan Nepomuk. Più di più d'un annu, a ghjente hà dettu a storia di un criminale terrible è di a fideltà à u ministeru chì anu cunfrontu. Jan Nepomuk, dopu avè ottinutu a dignità, una volta eseguite a cunfissioni di a reina. Eppuru, King Wenceslas IV hà desideratu à amparà tutte e sicretu di a so mòglia. Dopu avè ricivutu un revenutu chì avia basatu, hà precu minatu l'ingerimentu nantu à u fidili di u preti di u sacerdò, hà urdinatu per piglià cun ellu, u torturallu, è com'è u risultatu - per pudè tene u vinu di u Biancu Charles . Witnesses di stu criminu si dichjara chì in u mumentu di a morte di Ian Nepomuchy, una corona cù cincicchi steddi sfenu nantu à a so testa. Hè per quessa chì a chiesa, cunsacrata in u so onore, hà a forma di una stella di cinque punti.

I lighjendi a più frecuentement embellish reality, è i stòrici ufficiale dì chì u scogliu ùn era micca u sicretu di cunfessione. L'esicuzzioni era più ch'è vera.

Unicu architettura

U principiu di a custruzzione di u tempiu cascate nantu à 1720. U postu per a so custruzzione fù sceltu nantu à a cima di Zelenaya Gora. Per u disignu di l'edificu hà pigliatu u famusu architettu Jan Blazee Santini Eichel. Hè quellu chì aghjunghjava a legenda di Nepomuk è a stella di cinque punti, attualmente sta rilazioni in a forma uriginale di a struttura.

A Chiesa di San Giuvanni di Nepomuk hè u rapprisente di a simmiosi harmoniosa di u Gotico è u Baroccu. A figura 5, chì hè u simbulu di u martiri greca, si trova in parechje dittagghi: u palazzu possa 5 pèrdite, cum'è assai stile è l'angeli sò corati da l'altare principalu, cumu una quantità di chapeli sò situati in u territoriu di u tempiu. A strada, a chjesa hè circundata da un anticu cimiteru è un corridor di arcade coperto.

L'altare principe cumprende l'imaghjini di u martiri, chì l'angeli ponu purtà à u celu. Lateral altars (perchè, da a strada, ancu 5) sò dedicati à i quattru Evangelisti, chì e figuri sò cumu distortu in a flame. In u 1994, u tempiu era inscribed on the UNESCO World Heritage List.

Cumu à a ghjesgia di San Ghju di Nepomuk?

Pudete vede quì per taxi o in parte di una scursioni organizzata.