Leva maglietta


Shkoder hè a cità più antica, not only of Albania , ma ancu di l'Europa, a data di a so fundazione hè vicinu à e date di a fundazione di Roma è Atia. Issa Albanese Shkodra hè populari cun turisti chì viaghjanu una longa distanza da acquistà cù l'antica storia di a cità, ochju i so turis. Forsi, l'interessu di i turisti hè ancu calatu da u fattu chì, durante un pezzu u tempu, u paese era chjusu è solu chè pocu ricente hà iniziatu à sviluppà un affari turisticu.

I posti principali di a cità sò: a furtizza di Rosafa , a chjesa Franciscana di Ruga-Ndre-Mjed è a Mezchera Leva, di quale a nostra storia passarà.

Storia è architettura

A Mosque di Leader d'Albanese (Xhamia e Plumbit) hè stata fatta in u 1773, u so fundatore hè Albanese Pasha Busati Mehmet. A mezidta principali hè di 2 km da a cità nantu à a sponda di u lavu di Lake Shkoder, justo detta a furtizza di Rosafa. Un accorhotelu di Xhamia e Plumbit hè l'ausenza di i minareti, caratteristiche di altri edificazioni musulmani religiosi.

U nomu di a mezchezza hè duvuta à e tecnulugii di custruzione: i custieri antichi sapevanu pocu di u danu di u purtonu, perch'elli usanu generosamente in i so binii per rinfurzà a custellazione.

In i 60 di u XX sèculu, u paese hà avutu a "Revoluzione culturale", quandu Albània divintò l'unicu ateu di u mondu di u mondu è hà distruttu parechji edificazioni religiosi, afforttu, a Murgia di Puru suffreru solu parzialmente (u minarettu era persu), l'edificu principali era distruttu ùn era micca è oghje pudemu a vede in a so forma originale.

Cumu ghjunghje?

A cumannata à a mosche è 2 km da a cità, pudete alcune à pedi, cù trasportu pùblicu o à u guidete guidatu, o cù un taxi.