Rivers di Malaysia

I fiumi di Malasia ùn pò micca cunnessione cù a grandezza cù i grandi fiuma di Tailanda, Myanmar , Indonésia è Vietnam - l'occurrence di quì quì era micca solu impositu da causa di e caratteristiche di u terrenu. In ogni casu, u paisanu ùn hà micca sperienze a mancanza di l'acqua in i reservorii: sò assai di questi quì da u gran numaru di precipitazioni, è sò solitu prufonda in tuttu l'annu.

In tempu di staghjoni, u so livellu hè diventatu ancu più altu, perchè inundazioni nantu à i fiumi di Malàia - un fenomenu abbastanti. In l'area di i muntagni, i fiumi anu un corpu rapidu, si ncuntanu u rapide è cascate. In i pianuri a currente hè assai più veloce, è spessu sottumessi à e bocca di u fiumu da a sile è di u silt sò furmati furmati chì impediscenu a navigazione normale.

I fiumi di a penisula Malaysia

U pianu potenziali di i fiumi di Malaysia hè di circa 30 milioni di kW; mentri a penisula di Malaysia cuntene solu u 13%. I fiumi più grandi di a Malaysia occidintali sò:

  1. Pahang hè u fiumu più longu in questa parti di u paese. A so durata hè di 459 km. U fiumu scorri par l'istatu di Pahang è si scorri versu u mari Chine Meridianu. Sò assai grandi per u largu grande. Nant'à e so orlii sò situati cità cum'è granni cità cum'è Pekan e Gerantut. Viaghjà à u fiumu Pahang, pudete veddi assai attraziu storicu, piantagioni di palmi di gomma è coccu, vaste venti di a jungla.
  2. U fiumu Perak scorri da u territoriu di u listessu statu. A parola "perak" hè traduciutu cum'è "argentu". Stu nomu hè stata datu à u fiumu per u fattu chì in i so ribelli per un bellu pezzu u stindimentu, chì in u coloriu s'assumiglia di argentu. Hè u sicondu fiumu più grandi di a penisula Malaysia, a so longa hè di 400 km. À i so banca, cumu si deve esse un passaghju largu relativamente grande, ci sò dinò i città, cumpresa a "cità riali" di Kuala-Kangsar, in a quale hè a residenza di u sultanu di l'statu.
  3. U fiumu Johor passa da u nordu à u sudu; hè urdinata in u Monte Gemurukh, ma flussi à l'Straits di Johor. A lunghizza di u fiume hè di 122,7 km.
  4. Kelantan (Sungaim Kelantan, Sunga-Kelate) - u fiumu principali di u Sultanatu Kelantan. A so longu hè di 154 km, pense u partitu noreste di u paese, cumpresu u Parc National Taman-Negara . U fiume viaghja in u mari Chianu Meridianu.
  5. Malacca scorri par u territoriu di a cità di u listu nome . In l'apoli di u Sultanatu di Malacca in u 15u seculu, u fiumu era a so rotula cummirciali principali. I marinari auropei ani visitatu a so acqui. U chjamonu "Venezia di l'Est". Oghje, longu u fiumu, puderete annantu à un cruciatore di 45 minuti è ammirazione di i so numerosi ponti.

I fiumi di Borneo

I fiumi Borneo (Kalimantan) sò più longu è più completo. Basta à dì chì hè nantu à i fiumi di u Kalimantan Nord chì u 87% di u putenza elettrica hè numerosa. Solu i fiumi di a Governorate di Sarawak pò pruducia circa 21,3 miliii kilowatts (in ogni modu, secondu l'altri stimi, u so risorse sò 70 milioni di kW).

I fiumi più grandi di l'isula di Malaysia sò:

  1. Kinabatangan. Hè u più longu di i fiumi malese in Borneo. A so longu hè 564 km (secondu l'altri fonti da a so longu hè di 560 km, è cede à a supranenza di u fiumu Rajang). U fiumu scorri à u mari Sulu è hà un delta cumuni cù parechji altri corsi. In u culleghju suprana u fiumu hè assai sinuali, hà assai rapide. In l'isula più rimanda, si sparse tranquillamente, ma si formi perdurite.
  2. Rajang. A so longa hè 563 km, è l'area di a piscina hè di 60 mila metri. km. Rajang hè intagliu di l'acqua in tuttu l'annu, è navigable da a bocca à a citadella di Sibu.
  3. Baram. U fiumu sò urighjina in l'Altipiche Kelabit, è, dopu a 500 km longu à a rigalu, scorri versu u mari Chinesa Meridionale.
  4. Lupar. Ci hè scurratu in u statu di Sarawak. U fiumu hè cunnisciutu per u fattu chì durante a marea l'acqua di l'acqua cunta a bocca per 10 minuti, turnendu in daretu.
  5. Padas. Questu fiumu, chì devendenu in a parti sud-occidentali di a cità di Kota Kinabalu, hè famosa per i so limiti di a righjunale, facendu è assai populari cun valdi.
  6. Labuk (Sungai Labuk). Stu fiumu scorri da u territoriu di u Statu di Sabah è si flussi in a baia di Labuk di u mari Sulu. A lunghizza di u fiumu hè di 260 km.