Ddiu di l'Olympus

Olimpi hè una muntagna duva l'antichi diu greci abbitonu. Ci hè parechji palazzi, custruiuti è decorati cun Hefesto. À l'intrata, ci sò e porte chì chjaranu è apre i minerarii. I deuses è diessesi di l' Olimpu sò immortali, ma ùn sò micca putti. Senza spessu i peccatu è agisce cum'è pratiche ordinariu.

12 di i dii di l'Olympus

In generale, nantu à a muntagna, ci sò parechji divinità diventati, hè tradizionalmente distinti:

  1. Zeus hè u diu più impurtante di l'Olympus. Era u patronu di u celu, u tronu è u lumi. A so moglia era Hera, ma anchi iddu, hà ripigliatu ripetuttu. I ritrattu cum'è un omu anziano cun una barba grisa è capelli. I principali attributi di Zeus era un scuddu è una destra doppia. U so paese sagru era l'aguila. I Greci anu crìddu ch'ellu avia a forza di preditu u futuru.
  2. Hera hè a dea più putenti. L'hà cunsiderata chì era a patrona di u matrimoniu, è hà guardia ancu e donne durante u partitu. Eranu intrecciati com'è una bella donna cun un piumu o un cuckoo, perchè sti pani eranu a so favella. U Totemisimu fù cunservatu in u cultu di Hera, per quessa chì parechji rapprisentanu cù a capu di cavallu.
  3. Apollu hè u diu di u sole nantu à l'Olympus. Ellu spessu mostra a l'indipendenza, chì hè statu punitu da Zeus. I ritrattu cum'è un ghjovanu bonu. In i so mani era un arcu o lira. Hè simbolizatu u fattu chì era un musicu è spuntractore.
  4. Artemisa hè a dea di a caccia. Hè repressu cu un arcu è una spea. Accumpagnata da ninfi, hà da a maiò parte di u so tempu in i boschi. Hè cunsideratu Artemisa per esse ancu a dea di a fertilità.
  5. Dionisiu - u diu di a vegetazione è di l'enoteche. Hà salvu a ghjente di parechji problemi è preoccupji. I ritrattu cum'è un ziteddu nudo cun una corona d'ivy nantu à a so testa. In i so mani hà mantene un bastone.
  6. Hèphaestus hè u diu di u focu è l'artighjanu ferru. I ritrattu cum'è un omu musculatu, barbuni, chì era limpinga à u stessu tempu. In l'imaghjina di Fedeonte personificatu u focu, chì respira da l'ingnu di a terra. Hè per quessa chjamàvanu Vulcan.
  7. Ares - u diu di a guerra traghetti. I so genitori detti Zeus è Hera. Hè représentatu cum'è un ghjovanu. Attributi di Ares hè cunsideratu una spea è una lampara ardenti. Propriu à Diu, ci era sempre i cani è un kite.
  8. Afrodite hè a dea di a bellezza è l'amore. Hè state di a so ripusenza in robba longa, è in e so mani sò una fioritura o di qualche fruttu. Sicondu i mitu, nascita d'una scuma di mare. Tutti i dii di l'Olimpu eranu in amore da Afrodite, ma ella diventa a mòglia di Hefesto.
  9. Hermes hè u messageru di i dii è a guida di l'ànima à u infernu. Era u più astutu è inventivatore trà tutti l'abitudini di l'Olimpu. I ritrattu in modu diversu, dopu com'è un omu, dopu com'è un tipu ghjovanu, ma cù attributi non reutilizabbli sò un caprettu cù alpi nantu à i so tempii è un staffe chì atturciò duie serpi.
  10. Athena hè a dea di a guerra à l'Olympus. Idda li greci anu una oleja. I ritrattu in armatura è cù una latra in i so mani. Atene era cunsideratu l'embodiment di a saviezza è di u putere di Zeus, chì era u so babbu.
  11. Puseidonu hè u fratellu di Zeus. Iddulerò u mari è hà patronatu i piscadori. Questu anticu Olimpu di u diu era un apparenza cum'è quella di Zeus. U so attributu era un tridenti, simbulizendu a cunnissioni tra u presentanu, u passatu è u futuru. Quandu u so oghjie, u mari si cumincia à furore, è quandu si stendi, si calma. Per mare, si traschera in un carru pruduttu da cavalli bianchi cù mani d'oru.
  12. Demeure hè a dea di a prosperità è di tutte a vita nantu à a terra. Con ella, l'arrivata di a primavera hè assuciata. I ritrattu in modu diffirenti, per esempiu, in certi ritratti è stati, era rapprisintata in duellu per a so figliola. U rapprisentata ancu in u carru. À u capu di Demèteru era una "corona di a cità". In certi casi, l'imaghjini di a dea era rapprisentata da un pilastru o un arbre. Attributi di a dea Olympus: orecchie, una cestera cù frutti, una soccia, una cornucopia è una papolina.