Tubkal National Park


L'uccu di Maroccu diffède d'altri paesi in l'Àfrica di u Nord quandu u desertu di u Sahara ùn hè micca dominau, è a Montagna Atlas oghje a maiò parte di u territoriu. Si stendeanu circa circa centu centu è saldò un certu impronta nantu à a flora è a fauna. U puntu più altu di i viaghjatori hè u puntu più altu - u Monti Tubkal , a so alte hè 4167 metri sopra u nivellu di u mari.

Eccu in u 1970, u Parcu Naziunale hè statu apertu, chì hà un territoriu di cinquante cinquanta mila ettari è hè chjamatu dopu à a serra di Tubkal. Hè situatu à settanti chilometri da a cità storica di Marrakech , chì hà cunservatu finu à questu ghjornu una citadella formidiglianza cù forti forti dritti. Ùn puderà caminari nantu à u territoriu di a riserva. Sè vo avete l'apparazione turistica, pudete utilizà i servizii di l'animali di paese (astri è cavalli) per un tariffu addistinutu. U pagamentu hè fattu in l'uffiziu turisticu o à una guida locale in u duminiu più vicinu di Imlil.

Flora e fauna di u Parque National Tubkal

A diversità biològica di u parcu naziunali hè veramente unicu. Da a catena muntosa pudete vede pianeti verdi, ghjunti di juniper, thuja è oak, grottoes, caves e gorges rocciosi, chì chjappini di i fiumi di muntagna cù u flussu d'acqua purtamentu. In un fragettu è pittorescenu foresta, ci sò sopravvini, cervi, gazelles, mangicà ovinos, i picculi rosaturi, mufluni, chacali è ancu linèze di a muntagna è cat salvatore. Un gran numaru di diversi tipi di foglie vola in i praticelli di a muntagna è in sardegna, un pocu di elli micca rari. Per esempiu, i marineri, chì cù i so battelli chì ghjunghjenu sò parechje assai à i zitelli in miniatura di u colibris. I reptili vivenu lizardu-cardinali, camaleonti è numerosi serpenti, per esempiu, cobra è vipers cornuti.

In u Parcu Naziunale Tubkal, sò esposti naturali prutettati di cunti di tamarix, ghjuvillini, praticelli di a muntagna è di boschi da petra è suvere, o cedaru libanese. Sfurtunatamente, a natura di questa riserva hè stata gravamente danucata da e mani di un omu chì in i tempi diffirenti caccia l'animali è l'animali prediletti, i fori esternati, laghi dritti. In u risultatu di stu vandali, a muntagna di u Maroccu persu manca per questa fauna. In u XXu seculu, l'ultimi antilopes è leoni anu distruttu quì, è i ghjiraffi, elefanti è bufalini sò stati extintu in u XIX sèculu. In i posti più inaccessibili di l'Atlas, hè scandale per sibbile bandati di simu, una pantera negra grazia è una genita agile - questu hè un parente di una mangoste da l'India.

Alloghji in i Monti Atlas

In u paesi di Imlil ci hè una scelta larga di l'alberghi locale (u so livellu hè una stella), riadi è stanzi d'ospiti. I prezzi sò assai prezzu. Maroccani - famiglie assai acitulari è invita à vintu è manghja da elle, fate un vestiti tradiziunali, ma ùn hè micca ancu libera. Quandu hà stallatu in una di e abori i casi, ogni vaghjatore pò sinte u sapori lucale naziunale.

Ci sò altre opzioni di l'ospiti per a notte. Dietri kilometri mill-belt hija l-hekk imsejħa FAA Hut. Aghjustizia quì hè sola sete di dirhams, una scascia ghjustizia sò d'altri deci rubluti. Ci hè ancu saccheghji di ghjochi, ropa di lea, servizii di guidanu, mape è pensiunale. A prupietà di a guida Lonely Planet ricevendu un scontu di un trentimentu per centu. U modu più veloce per vive in u colpu di a natura hè un campeghju. Pudete vindà cù e vostre tende o à pagà. Prodotti, stufa è altri imprese essenziali sò acquistati in u situ.

Nuances quandu scalava Toubkal

Per un alchimista cuncipitu, l'ascense à u Parcu Naziunale ùn saria micca difficiule, ma per i viaghjatori ordinali, a strada ùn saria micca fàciule. I verbi di l'alivi è i palme sustituireghjanu i boscenze d'un corku protettivu, è darrere elle pò vede parechji macchi di cedaru è di quarzu di roccia, solu ghjunge è thujas creceranu più. Dopu à quattru chilòmuli u turisticu serà assicuratu da un cuntrastu in u cuntrariu: in u sudu si pò vede stagni senza vita cù pedi nudi, è in u nord - vaddi verdi pintoreschi.

Trenta chilometri da u pede di e muntagne una strada sinuata guidà i viaghjatori à u paese d'Imlil, da induve u modu dura di a riserva. Ci hè una autostrada à a cità, perchè pudete truvà quì per vittura o altru trasportu . In u piccu di a muntagna pudete vede i paisaghji fascinanti più stori di l'Àfrica di u Nordu, è in a primavera, quandu a neve vende, i più visibilii seranu capace di vedà a terra di u Saone. U tempu in u Parcu Naziunale Tubkal, cum'è in altrò di l'Atlas, hè assai cambiante è ventu, cusì pigliate cose qualcosa cun voi, ancu in l'estiu, duvete. In u mondu muntagnolu pò esse postu à sei mesi, perchè Tubkal hè diventatu un centru favuritu di l' alpine ski .

I rotti per l'ascent à a riserva, per i viaghjatori bè, è per un turistru ordinariu, à u puntale di touri sò sviluppati da guida in anticipu. Normalmente u viaghju dura da parechje persone à dui ghjorni, cù una sughjornu in un di l'alberghi. U flussu di quelli chì vulianu cunquistà u cimi è visitate u Parcu Naziunale hè sempri crescente, perchè e servizii infrastrutturi ùn sò micca firmati. Nightclubs, restaurants here, naturale, no. Ma hè un'albu di pururuura, paisaghjoli di muntagnera pittoresca, canti d'avè canti è un misteriosu cielo stizza.

Cumu fà à u Tubkal National Park?

A Settimana più cercana hè Imlil, chì si trova solu trè chilometri da a riserva. U puntu di partenza hè sempre a cità di Marrakech . U Grand Taxi custruiscenu circa dumila di dirham per caru - se manghjate sola, piglià via di i viaghjatori di viaghju à salvà. Ci hè ancu servizii di serviziu di busu da l'estazioni di l'autobus suburbano Baber Rob à Asni, u costu hè vintu dirhams (circa trenta minuti in a strada), è da quì tù avete a piglià un taxi, u prezzu serà di deci o trenta dirhams d'un passageru. In u Maroccu, a gente piace di bargain, ricurdate da questu.