Dio d'amore Cupido

Parechji sò interessate in quistione di u nome di u diu di l'amore trà i Rumani, postu chì sò parechje versioni diffirenti. Infatti, Cupidu, Cupidu, Eros è Eros sò alla divinità chì si cunnoscia micca solu in a cultura romana, ma in tutte u mondu. I so imagine sò utilizati in parechji ricordi, chì hè sopratuttu populari in u Valentine's Day. Cupidu hè un simbulu d' amore inevitabbile è passione. Da a lingua latina u so nome si traduce per "lussuria".

A Storia di u Diu di l'amore in a mitulugia antica

Cupidu hè u figliolu di Venere è Vulcano. Eppuru in certi fonti, ci hè ancu altru infurmazione, dece chì questu di u diu facia appressu da un ovu d'oru è d'argentu. Rifenu u diu di l'amore di i ghjovani o di un zitellu cù un moppu di capelli d'oru. Dopu ad ellu avia avutu l'ale chì u pirmessu pudè scupallu i so miri di qualchì postu cumu. Sempre cun dieu, Cupidu duvutu un arcu pruduciutu è urdinu chì curanu i corazioni di u populu. E persone chì abbandunonu i so sentimenti, u Diu di l'amore si obligatu à sughjurnà. Curiosamente, i flèvuli ùn sò micca mandati solu, ma ancu anu u sensu di morte. A voti Cupido depreti vilucitati, chì simbolizza l'aleatura di scelta. Ci hè infurmazione chì era da quì chì l'espressione "l'amore hè persone".

Cupidu era l'assistente di Afrodite, è solu avutu a divintà veneru divinu. I dii di l'amore in a mitulugia Romana ùn puderebbenu resistenza à e flussi di u populu ordinu, ma ancu i dii. Zeus stessu ricunniscià chì l'amore hè una forza invenzature. Hè statu stimatu Cupidu ùn solu com'è u diu di l'amatori, ma ancu com'è patronu di l'amici amici. In l'istituzioni educatori era spessu situatu entre i statu di Hermes è Hercules. Hè sacrificatu à ellu davanti à a battagghia à rallentà è favurate a leia di l'altri.

Mitu di Cupidu è Psyche

Venus envidia a bellezza imparzia di Psyche, chì era mortale. Hà dettu ch'è u so figliolu per punisce. Invece, videndu a bellezza, u diu di l'amore Cupido hà fattu a so mòglia. Perchè i mortali ùn puderanu micca circà di i deuses, a zitella ùn cunniscenu ancu cumu pare u so maritu. Tuttu era beni finu à i Sisteri di Psyche cunvince di seguita di Cupidu è u fighjà. Questu angered u diu, è abbandunò, piglià cun ellu tutte e benedizzioni creatu per u sognu. A zitella soffri per un pezzu u tempu hà decisu d'andà à u tèmpiu di Venere è vultà à a mamma di u so amatori. A dea hà dettu chì parlava di Cupidu, ma solu dopu a psique passava numerosi testi. A zitella decisa à chì ùn deve micca bisognu di prova l'amuri, cusì accetta l'offerta. L'ultima impiega era allora Pandora's Box à l'infernu. Era impurtante ùn micca apertu. Curiosità sempri guadagnava, è un sonu mortu scuppiava da Pandora's Box, è Psyche hè mortu. Cupidu hà trovu un amatori è a purtò à a vita. A forza di i sentimenti di sta coppula era admirata no sulu da e persone, ma ancu da i dii.

Diu di l'amore cù i Rumani in arti

Comu chjaru esse citatinu, l'imaghjini di Cupidu hè utilizatu à fà parechji ricordi, è ponu diffirenti in l'azzioni è l'apparenza di u diu. In generale, ogni una di l'incarnazioni havi un certu significatu chì deve sapete è cuntenenu. Cupidu pò esse ripresentatu in such images:

  1. Cù un coru ardenti in e so mani hè un signu d'amuri, è u cori quema da i sensi à l'ughjettu di l'adorazione.
  2. Cù a manu di a flama chi chjusu u focu, hè un indicazione chì, si un negligência di i sentimenti d'una altra persona, l'amore pò desaparecer.
  3. Cugliunzià à u cori di u marteddu hè un simbulu di ciò chì vò a pena di moderà l'ardore è fate tuttu sensu.
  4. Cù una vucca di pisca in manu - hè una indicazione chì una persona spessu traga un attraversu d'amuri, è hè attistatu, è dinò porta assai problemi è dolors.