Eterosu raghjonu - chì hè a teoria di l'egoismu razionale?

U cuncettu di l'egoismu raziunale ùn ci piace bè in a nozione di a moralità publica. Per un bellu pezzu, era cunvinta chì una persona hà dettu entre i interessi di a sucità supra e persone. Quelli chì ùn si sò micca stati in sti cundizzioni, dichjardi stessi è tradutu a censura generale. A psicologìa sustene chì una prucessu raghjone di l'egoistu vole esse presente in tutti.

Chì ghjè l'intelligenzi egoista?

A nuzione di l'egoismu raccurdatu addivintau l'oggettu di studiu no sulu di i psiculoghi, ma più di i filòsufi, è in u 17u seculu, in l'Età di l'Illuminismu, una teoria di l'egoismu razionale fù sviluppatu da u XIX seculu. In ellu, l'egoismu raghjonu hè un postu eticu è filusòficu chì pocu hà incuraghjenu l'preferenza di l'interessi persunale nantu à qualsiasi altri, quellu chì hè statu cundannatu durante tantu tempu. A questa teoria intrinu cù i postulati di a vita sociale, è si pò esse cumpresu.

Chì ci hè a teoria di l'egoismu razionale?

L'urìggini di a tiurìa di u tempu di u nascita di relazioni capitalisti in Auropa. À questu tempu, l'idea hè furmatu chì tutti sò u dirittu à libertà ilimitata. In a sucità industriale, diventa u so propiu di a so forza di travagliu è fà relazioni cù a sucità chì hà da esse guidata da i so vede è veddi, ancu i finanziarii. A teoria di l'egotist raziunale, creata da i illustri, affirmeghja chì una situazione hè cusì consistent cù a natura di a persona per quale a cosa principal hè l'amore d'un sè stessu è a prioccussione per l'autorevulazione.

Etica di l'egoismu raghjonu

In a creazione di a tiuria, i so autori est guardàvanu chì u cuncettu formulatu da elli cumpareru à e so vede etico è filosoficu nantu à u prublema. Hè allora più impurtante perchè chì a cumminazzioni di un "egoistu ravellu" ùn era micca bè adattatu à a seconda parte di a formulazione, perchè per definizione d'un egotista, era una persona chì pensa solu di ellu è chì ùn importa micca l'interessi di l'ambiente è a sucetà.

À l'opinione di i "babbi" di a tiuria, sta piacevule à a parolla, sempre attraversu una connotation negativa, sottumissi à a nicissità, se micca a priurità di i valori persunali, da, almenu, di u so equilibriu. In seguitu sta furmazione, adattata à l'intemperia "di u", hà iniziatu à cuncepisce una persona chì cunforme cù i so interessi cù u publicu, senza fallimentu cun elli.

U principiu di l'egoismu raghjonu in cumunicazione cummerciale

Hè cunnisciutu chì a cumunicazione cummirciali hè custruita nantu à e so reguli propii, dictazione per benefici persunali o corporate. Hè stata una sforza rinuverta per questi chì permettenu di ottene u più prufittu è stabilisce relazioni longu cù i so cumpagnii utili più utili. A so cumunicazione conta a so norma è principale di l' etica , chì a cumunità cummunita formulata è sappiuta cinque quelli principali:

In cunfurmità cù a quistione sottu cunsideratu, u principiu di l'egoismu raghjonu tiulugia attenzioni. Hà implica una attitudine rispettu à l'associu è a so idee, in modu di formulà e difende claramente l'interessi propii (o società). U primu principiu pò travaglià in u postu di travagliu: fate u vostru vostru senza interferisce cù l'altri per fà u vostru.

Esempii d 'egoìstiche razonatu

In a vita di ughjettu, u cumpurtamentu di l'"egoist ravone" ùn hè micca sempre benvenutu, è spessu hè dichjaratu solu un egoista. In a nostra società, nigantendu a dumanda hè cunsiderata indecente, è da a zitella, a culpabilia di a persona chì s'hè permessu di sti "libertà" hè furmatu. In ogni modu, un refiutu cumparisci pò esse un bon esempiu di cumpurtamentu currettu, chì ùn sarà micca superfluitu per amparà. Eccu alcuni exempli di l'egoismu raghjonu di a vita.

  1. Hè necessariu di travaglià extra . U capimachu insistiu chì esse firmatu in u sirviziu oghje à cumprirà u travagliu chì ùn era micca fattu da voi, è ùn ci hè micca pagamentu per ella. Pudete accunsentà, anullendu i piani è spoiling relazioni cù i parenti, ma siddu s'apriti di u principiu di l'egoismu raziosu, avendu sopra u sensu di teme è uneasiness, spiegà à u patronu chì ùn ci hè micca manera di trasfirià (anullà) i vostri piani. In a maiò parte, i vostri spiigazioni saranu caputu è accettati.
  2. A sposa hà bisognu di soldi per un novu vestitu novu. In certi famìglie, hà divinutu una tradizione chì u cô matrimoniu hà bisognu di soldi per cumprà un vestitu novu, anchi l'armadiu chjude. Lighjenzi ùn sò micca accettati categurichi. Ella cume a culpa di u so maritu per a miseria, a mancanza d'amore, strughjava in lacrimi, in fattu, chantaia u so maritu. Pudete darà, ma questu hè st'amore, gratitude di a so parte, anu aghjustatu?
  3. Hè megliu spiegà à a moglia chì u soldi si ponu aside per a compra di un novu mutore per un veiculu in u quellu u cônziu a porta à u travagliu ogni ghjornu, è da questa compra ùn solu ùn solu l'upertu bonu di u vechju, ma ancu a salute è a vita di i passageru. In questu casu, i làcrime, i chianci, i minacci per andà à a mo mamma per prestu attenzione ùn hè micca necessariu. L'egoistà raghjonu deve prevalenza n stu situatu.

  4. Un vechju amicu torna una volta per dumandà soldi . Hè prumessu di vultà in una sema, ma se sapi chì ùn deve micca prima di sei mesi. U ricusate hè inconviente, ma dinò pudete privene micca u vostru figliolu di u viaghju promettu à u centru di u zitellu. Chì ci hè più impurtante? Ùn avete a vargorreghju o "educate" un amicu - hè inutile, ma spiegà chì ùn pò micca esse da u zitellu senza reste, in particulari perchè ellu hà aspessu à stu viaghju per un pezzu.

I esempi supra palesanu di dui posti di rilazioni chì necessitanu una currezione fine. I relazioni trà i persone sò sempre basati nantu à a supranenza di u situ esigenti è di piantana è incunificata di quellu chì si dumanda. Eppuru chì a teoria hà esistitu per più di dui centu anni, l'egoismu raghjonu hè sempre difficiule di traslatari in a società, per quessa chì e situazione imperanti sò:

Eterosu raghjonu è raghjonu

Dopu chì u cuncettu di l'egoismu razionale hè publicatu, u cuncettu di "egoista" cumincià à esse cunsideratu in dui versioni: raghjone è raghjonu. U primu hè statu cunsideratu in detail in a teoria di l'Illuminismu, è l'ultimu hè ben cunnisciutu da l'esperma di vita. Ogni cunmistiscenu in a cumunità di pirsuni, anche a furmazione di l'egoismu raghjonu puderia fà più boni, no solu per a società cum'è un nteru, ma per individui particulari. Un egoistu raghjone hè più intelligibile è accettatu in a vita di ughjettu. In questu casu, hè spessu cultivatu è attivamente pianificatu, spicialmente da parenti amatori, avuti è aviani.