Fortezza di a Gloria


Una di e furtizzi più interessanti in u Boka Kotor Bay in Montenegro hè Gorazhda (Fort Gorazda o Tvrđava Goražda). Hè bellissima disfrazata, cusì hè perfetta cuntadore à i nostri ghjorni è amaze u turistu cù e so forme perfetta.

Fatti storici

A Citadella fù custruita nantu à l'ordine di u guvernu Austru-Ungàricu à a fine di u XIX seculu. Hè un putente è perfetteru perfetta di questa era. In a so custruzzione, l'ultime rializazioni in l'architettura è l'architettura militari anu prisentata. Fort Horazhda in Montenegro hè unu di e strutture sustegnu nantu à a costa di Boki.

I principali di a fortizza foru:

U nomu di Fort Gorazhda passesi à nome di u culletta, situatu à una altitudine di 453 m, in u quale era custruitu. A Citadella hè una architettura pocu cumuna, perchè era remade in u XX sèculu da i Montenegrins stessu.

U putere militare di a fortress Gorazhda

Dintra a facilità, ci sò stati installati pistoli, cun un calibre di 120 mm è cuparti cun una cupola cupulatura. Iddi eranu diretti versu Budva è Kotor . Eranu imbulighjate à i razzi especiales in a direzzione horizontale, è in a direzzione vertica - cù cables rimesse in u tettu.

Hà albergatu ancu u pistone di Gunsson (ligeramente simili à u UFO), chì hè un cilindru di 3 metri cun u soffiu rotanti di una forma esfèrica. Furmatu da una custruzzione di 2 barili di 120 mm. Dintra era un omu chì gestioneghja a custruzzione, è hà purtatu in opera di 2 soldati più. A varieghja di u dispusitivu supirava 10 km. Questa hè a sola arma di u so tipu chì hà surviviu à questu ghjornu.

A parti esterna di a furtizza

A furtizza di Gorazhd in u Montenegro hè 3 pisos è hè quasi nunda di siconda oculta in a muntagna. A so parti suprana simule cun u paisaghju lucale. Pudete vultà à a fortificazione per un ponte, ghjucatu nantu à una borsa antipapa. Oghje hè un slab di concreto, è in a so forma originale era una struttura flip-top. Finu à quì, solu l'apprezzamenti apposta per i cables anu aghjustatu. In u ravine puderà vede 4 caponiers (laghi) chì serve per difesa.

In u patiu, i visitori puderanu vedere u passaghju. Da i so muri parranu pruned barmi usati per a porta. U vostru passaghju stessu hè una forma curva, grazia à questu hè impussibile di vede l'ingressu à a furtizza di Gorazh da l'esterniu, è, per quessa, ùn hè micca sparatu.

U corridor finisci cù un ponte nantu à u ponte, è a porta si stà situata nantu à una isula chì hè ancu circundatu da un fossa. À e porte sò disposti li linii diretti à u cumuni di u populu Joseph Broz Tito, è a bannera di Iugoslavia.

Descrizzione di l'internu

À l'ingressu à u forte di Gorazhda ci hè una stacci spalva di pietra chì guana à i camere interni. A guarnigione di a citadella puderia pussibile simultaneu circa 200 suldati. À a cima di a struttura sò 2 bunkerie cù e date diffirenti di a Prima Guerra Munniali. Anu eranu annunziati da stanzi chjucchi, da quale si hè cummattivu.

In i tetti inferni di Fort Horaza in Montenegro hè abbastanza scurazione è umita. Per questa mutivu, avete bisognu à piglià una linterna è un sapellu in rigalu.

Cumu ghjunghje?

Da Budva à a fortezza pudete alcuni di u carru vicinu à u Donjogrbaljski Put and No. 2 roads. A distanza hè di circa 25 km. U percorsu passa a serpentina, parte di ellu passa una strada antica angicali. A 5 km da u citadelle di Kotor, ci sarà un passatu sicuru à u Dirittu, induve esiste un palcu indicatu per u paesi di Mirac. Sta strada vi porta direttamente à u forte.

L'ingressu à a citadella hè libera.