Quale sera u zitellu aspettu?

Quelli chì anu da leghje nantu à Internet sò stori tristi di i mariti chì culpa à e donne per a infidelità perchè u zitellu ùn ùn pareva u so babbu, o a so mamma, per a stessa raggiuni suspetendu l'anziana di u tradimentu à u so figliolu benamatu. Ma puderà evitari parechji malinzièsti è di priservà a pace è l'armunia in famiglia di e famìni, fendu in manu di questi piacè è i misgi un libru ordinariu per a genetica.

A la mancanza di sapiri ùn porta micca di dramas familiari similari, aghjustemu a situazione. Cusì, perchè, in a maiò parte di i casi, in a maiò parte di i casi, i zitelli sò cum'è i so parenti, ma ùn escludere micca casu chì un zitellu ùn pare mancu u so babbu o ùn pareva parechji di i so genitori?

Eccu unempiu da a mo famiglia. A mo mamma tuttu a mio vita dubite chì ghjè u zitellu di i so genitori. Infatti, in più di u culore di l'ochji è di u capeddu (da a mamma) è a propensità à i malatii konġunti (da u babbu), ùn pare micca ha eredite nunda. Inoltre, a mo avutru (a mamma di a mamma) parechji anni faciule un fuchju à u focu, dicendu: "Ùn si ne vede cum'è noi à l'altru, com'è si fu rimpiazzatu in l'uspidale".

Beni, guidata micca solu per a bisogna à esse di stu tema per i lettori, ma ancu l'interessu persunali, pruvà da calculà quale u zitellu deve esse cum'è se vulete, sicuru, qualcosa qualcunu.

A Verità A Vicenda di Caractères

Allora, prima, abbiamu e lezioni di scola in a biologia, induve tutti avemu dettu l'esempiu simplificatu di u mecanismu di l'eredi. I Ghjeni sò rispunsevuli di l'eredi di certi traessi. I ghjeni sò duminanti (forti) è ricessivi (deboli). Ogni individuu, sia un gattu, un ghjacaru, un cavallu, un insetto o una persona, hépite un paru di geni, per esse unu per ogni parente. Ci hè chì a ghjente di questu individuu pò esse o dumande completamente, o mistu, è possibbilmente solu recessivo. Questu hè un tipu di lottere. Ci hè un certu regolarità: i geni dominanti sò chjamati chjamati, chì a maiò parte di spessu si manifestanu in u fenotipu (e particularità individuale di l'individuu). Ma ogni regula cumminzioni.

In l'omu, i genesi rispunsevule per u culore scuru di l'ochji, i capelli è a pelle, u capelli rive, i grandi funziunarii faciale sò cunziddi chì sò i geni dominanti. Cusì, per l'ochji lumi, u pilu lustru e lìartu, u pelle pallidu, finesse, i ghjente sò ricessivi. Da quì u patru:

Repitare chì questu hè solu un patronu, una regula chì pò esse ancu eccezzioni. Per esempiu, una mamma cù u capu ondulatu, è un patri curly, tufete poverete pariglii mistressi di geni (pussedenu un genus dominante ("curly") è un geniu ricessu ("cornuta"), è solu un zitellu recessivu. In cunsiquenza, un figliolu cù u capelli riaghatti sarà natu, chì, sicuru, hè maravigghiusu, ma in micca manera ùn deve esse mischisfunda à i matri.

Miti nantu à l'eredi di caractères

Fighjemu nantu à l'accumpagnamentu freti in l'Internet è in l'allegazioni pseudoscientifici di media di quale u primu figliolu vi pare, è l'effettu nantu à a fede di i genesi di l'associi sessuale di a mamma.

Myth 1 . U primu enfantiu sempre s'assumiglia à parechje, è a seconda s'assumiglia una mamma. Ùn hè chjaru, nantu à a basa di e so observazione persunale, sta cunclusione hè stata apparsu. Ùn ci hè micca datu cientifica è statistici in u so favore.

Myth 2 . A teoria di a telegonia - a supposed influenza di u primu omu in tutti i frutti di una donna. Ci hè ancu a vista chì tutti i partitu sessuale abbandunate una donna cù l'informazioni genetica, chì dopu si manifisteghja à qualchì parte di i so figlioli. Questa teoria divintò in a primu mità di u XIX seculu nantu à i basi di i risultati di l'esperienza di travaglià un cavallu cù una zebra, chì ancu Charles Darwin detteu: questa trasfurmazioni ùn pruduceru micca di u prute, ma a strada sussegera, una spezia unica, hà purtatu à u nàscita di puliti strisciati. In ogni modu, hè cunnisciutu chì à a fine di u XIX seculu sta sperienza hè stata almenu duie volte ripetuta da i scientisti, è ùn ci hè mai una sola fubbe cun signa di zebra. Forsi u risultatu soru di l'esperienza di Darwin era una conseqüència micca di u fenomenu di telegonichi, ma l'influenza di i geni di l'ancestrali distanti (a pussibilità di tali influenza fu discututa).

In ogni casu, ogni volta u nàscita di u zitellu era accumpagnatu è accumpagnatu da i discorsi qualificati di i parenti nantu à quale hè u zitellu hè più piace. Se u zitellu ghjè cum'è a so mamma, averebbi è aviani in a parti di a mo mamma si ralleghe, se u papa, i so parenti cun qualchi affittu: "E pocu quarchi cosa - in a nostra razza!" Tuttu ciò hè cumprinzutu, perchè tutti vanu à vedà in l'omu u so cuntinuazione . Ma ùn sò micca aversà chì u babbu ùn era natu cum'è voi. Tutti i ghjente sò diverse, è a natura hà sappiutu sàviu, creendu cusì diversità. Dopu tuttu, avete da accunsentì, avissi avutu avutu avillu crià è educate a vostra copia esatta.