Rhubarb - bona è mala

Rhubarbe hè una pianta perenne chì hà una cumpetizione richuminata di vitamina è assai elementi nutrittivi. U tagliu di sta pianta hè adupratu in a preparazione di parechji platti interessanti è utuli, è i so foglie è a raizzione inedible sò in a medicina. Rhubarbe hè una pianta principessa, i so pruduzzioni benefizioli sò assai valercii per l'organiziu, in particulare in a primula primavera dopu un tempu longu di l'invernu. Demu cunziddirannu in più cunsultate i pruprietà utili è contraindicazione à u rufanacu per u corpu umanu.

L'usu di rufarro per u corpu

Dopu l'antichità, u rufarbrubru usatu in Cina comu febrifuge. U troncu di sta pianta cuntene l'acidu citrico, malic è oxalic succinic. Hè custituitu di carotene, calcium, iron, fosforu è altri minerali è vitamini necessariu per u corpu. In u ruparu pupu hè una sustanza chjamata chrysarobine, chì aiuta à a lotta contru a psoriasis. In tuttu un centu centu di sta pianta cuntene una norma di vitamina K di u vitale, è u caldu cuntenutu caluricu (solu 16 kcal) permette di includeu in una dieta dietetica.

L'usu di rufarrobiu hè statu pruvatu in repetitu, hè attivamente utilizatu ancu in a medicina è in a cucina. A ràdica di sta pianta hè longu accettata cum'è un laxattivu bonu. U zuppa di rarburu hè recomandatu per utilizà à i disordini di u viaghju gastrointestinali è di u sistema digestivu. Sta pianta hè usata com'è agenti colerèticu, antiinflamatori è antimicrubbià. A usu riduzzione di u rufarrante rinfurzeghja u sistema immune di u corpu, aiuta à u trattamentu d'anèmia, esclerosis, tuberculosi è e malatie di fegadori.

Adupratu u rughjoni

In basa di u rufaru, sò preparati some preparatori medichi. In a farmaceta pudete cumprà sta pianta in a forma di polvari, pilastri o tintura.

Sta pianta hè usata per fà un grande numaru di platti interessanti è savurinu. Da u zizare de rufarugu facenu un roscata pè tufonzo, hè aghjuntu à l'insalati, da cumpare, cunfine è priservani sò stati cotti. U beneficiu di u compota di rufaru hè chì questu beure vite notablemente beni. U cunfettu di sta pianta du un sapori gustu di pomo con una ligera sourness. I vantaghji è i danni di jam di rufaru sò debite à e prupitati di i prudutti originali. Preparate da i zucculi di a pianta cù l'aghjunzione di zuccheru.

In Europa u rufarbrughju hè spissu usatu com'è una spazza fragranza, cumminendu dinò principarmenti cù platti di pesci. U zogliu di sta pianta pò esse cunsumatu crudu è coccudu, cù folla di rufarbru per l'alimentariu micca utilizzatu, perchè cuntene un altu nivulu di l'acidu l'oxalicanu, è anu pussutu alcuni toxicità. Coghji di a pianta pò esse guardatu in una sacchetti di plastica in a frigorifera per una settimana. Per creà un pruduttu di rufarro per un periudu periudu, u tagliatu pezzu è tagliu pezzu pezzu pò esse posta in u locu per l'inguernu tutale.

U male di rufarro

Per u corpu umanu, u rufarbrughju pò esse solu utili, ma perdubile. Aduprà sta pianta hè megliu in una cantera limitata, postu chì u troncu cuntene l'acidu l'oxalicu, chì hà un effetti avversu nantu à u corpu. Se a temperatura di u corpu si sviluppa, u rufcarru hè eliminatu da a dieta . Questa pianta ùn deve esse usata durante a gravidanza, è ancu di persone chì soffrenu di diabetica, gout, peritonitis, reumatismu, infezzione vesicularia, sanguinante in l'intestinali è stomacu, i risichi di l'hemorrhoidi è di i rino. In questi casi, u danu da u rufanariu serà più forte chì u bonu. Per evitari l'apparizione di effetti effetti, hè megliu abbandunà u so usu.