U diu di Diu

U diu di u Ghjudeu apparse longu prima di l'unificazioni di tribù in un statu unicu. U so cultu ricunnisciutu l'esistenza di l'altri patrioti trà l'altri populi. In u iniziu, u Signore era veneratu sulu di un pocu di tribù di cattleder nomadi, è u cunsideranu un demonu di u desertu. Dopu chì u tempu di u so cumminciò per capimà cum'è u diu di a tribù di Ghjuda. Solu doppu a riunificazioni di e tribù, u Signore hà divinutu u primu diu di u populu di u Ghjudeu.

Chì ci hè cunnisciutu di u Signore?

Dopu à a furmazione di l'statu israelianu, u nome di u diu di Ghjuda avianu da esse identificatu cù u patronu di a guerra. Cù cambiamenti in l'isfera di influenza di u Signore, a so presentazione hè stata trasfurmata. Sicondu l'infurmazioni existente, inizialmente era rapprisentatu da un liuni, è eventualmente un toru. Dopu qualchì tempu, hà acquistatu una figura umana. I Ghjudei ùn anu micca cunzidiratu l'Eternu per esse ubiquitous è hà assignatu un locu di residenza. Parechji cridètenu chì u diu di u mondu di u mondu Sinai. Hè stata in questu locu chì i rituali di sacrificiu sanguinoso eranu realizati è i sacrifici umani ùn anu micca escluditu. Cù u passatu di u tempu, l'infurmazione chì vintu chì u Signore hè in un arca chì hè parechje una casella nantu à un caminu. À a so buttrega erani dui cherubelli di fundazioni, fatti di oru. In modu, certi circhuli crede chì l'arca era un tronu. Ci hè ancu infurmazioni chì ci era statu di Yahweh o meteorite in u boxu.

Quandu u cultu di stu diu hà divisu, i so sacrificadori diventanu ancu più significativu. È vultonu à l'Eternu cù l'aiutu di a fortuna di guitori o stati. A ghjente vense à i sacrificadori per turnà à a divinità per elli. A mòglia di u Signore hè stata cunsiderata cum'è Anat (Asher). A citazione hè stata trovata durante l'scavichi archeologi nantu à i platti judei. In modu, assai crèdenu chì Ghjesù Cristu hè un diu di Ghjudeu, ma in fattu sta storia hè sbagliata, perchè i Ghjudei ùn l'accettanu micca cum'è messiah.