War Memorial


In a capitale di a Nova Zelanda, assai attrazioni , ma nimu d'elli ùn sò cusì vicinu à a storia mundiale, cum'è un memoriale militari, cunnisciutu ancu u cenotaglu di Wellington. Stu munumentu hè cunsideratu perpetuà a mimoria di tutti i viaghjatori di u paese chì fallevanu in a Prima Guerra è a Sicunna Guerra Mondiale, in quantu in parechji cunflitti lucali di l'urigine militari.

Storia di a creazione

U memorial militare in Wellington fù apertu à u publicu u 25 d'aprile di u 1931. Questa ghjurnata hè una festa per l'abitanti d'Australia è a Nova Zealand è hè cunnisciutu com'è ANZAC ghjornu. A sigla stramma hè solu di l'armata australiana è di u novu esercitu. Sta data hè cèlebre per u fattu chì era in questu tempu in u 1915 chì i suldati u corps fugliale nantu à a spiaghja di a penisula Gallipoli. In ogni casu, l'operazione era assai infatti, è a maiò parte di i participanti in u sbarcu eranu ammazzati. In 1982, u cenutaffu hè statu ufficialmente ricunnisciutu cum'è un monumentu storicu di l'impurtanza naziunali è appruvava a so categoria I.

Moderna vista di u munumentu

L'obelisco hè fatta di petra naturale è hè impannuta cù sculture in tridimenezioni chì anu vistu cum'è vita. À u cima di u munumentu hè un cavaliere di bronzu, stendu un bracciu à u celu, chì simbulizeghja a bona vuluntà di i zelositi novi chì defendenu a so patria. Dopu à a fini di a Siconda Guerra Munniali, l'obelisco fù calculatu cun duie figuri di leoni fatti di bronzu è bas-reliefs. Ogni annu hè dedicatu à un certu tipu di truppi, in quali suldati di Nova Zelanda servitore durante i guerri. Pudete piglià ritmi di u cenotaffu, è hè liberu.

Ci sò parechje interpretazioni di u simbolicu di u munumentu:

  1. I so specialisti ùn suggerenu chì u cavallu à a cima simbulizeghja Pegasus, pisannu nantu à i pignotti di l'horrorsi di a guerra, u so sangue è i lacrimi, è corse à u celu, induve a regnera di paese è a pace, per purtà à a terra.
  2. Nantu à a volta di a basa hè una figura di un pelican chì nutriscia i zitelli cù u so sangue. Quandu significa e donne è e mamma chì, duranti i guerri, si sò passati à grande sacrificiu per u cuncepimentu di i zitelli.
  3. A faccia di u munumentu deprementa a figura di un omu tristu - un suldatu chì hè triste, splende cù i so amori.

I solenni avvenimenti

Ogni annu nantu à u ghjornu di a so inaugurazione u 25 d'aprile, u memoriale diventa un postu induve e residenti è invitati di Wellington celebranu Memorial Day. Per fà à ella, avete esce à inizziu: a ceremunione principia à a sunrise, esattamente à quandu a prime terra di i tarri di a Nova Zelanda fala in Gallipoli. Ùn sò solu i veterani di tutte e guerre di i 20u è 21u seculu s'unì à a prucissioni di torchlight solenni, ma ancu di i citadini ordinarji.