Impussibule

Hè difficiulmente imaginate cumu si cumunicava a ghjente, quandu u mezzu di cumunicazione ùn era micca lingua, ma, per esempiu, gestiti o espressioni faciale. Di sicuru, oghje, oghje ùn avemu da pudè trasmette tutte l' emozioni è l' emozioni cusì espressivu è vividly, pensii chì fòrdenu in canzoni, poechi o prosa.

In u nostru mondu ci sò circa 6 mila lingua, sò tutti unichi è anu a so propria storia. Cù l'aiutu per esse espresu a nostra esencia, amuce a nostra mentalità, a cultura è i tradizioni à l'altri populi di a Terra. Solu cù l'aiutu di parlà ci pudemu espansione i nostri ozii, per amparà e culturi di altri paesi, per quessa, hè bisognu di rispittà à e lingue di tutti i populi è di i putenzi per stabiliscia è mantene l'amichevule è di pacificu cù i populi in u nostru pianeta. À questu endemazione, U ghjornu di u Nativu hè statu stabilitu, a storia di u sviluppu duvca chì durau per u millenniu. In questu articulu, vi diceremu quale scopu era aduttatu è cumu sta festa hè celebrata in u mondu.

21 di fugliu - Day of Language Mother

In u 1999, u 17 di nuvembri, a denominazione generale di a UNESCO decide di creà un Natale di a Lingua Madre di Natale, chì ricurdà à i povani di l'impurtanza di apprezzà è rispettu di a lingua materna è di l'idiomi d'altri pòpuli, è stinendu per u multilinguisimu è a diversità culturale. A data di a celebrazione fù fatta u 21 di frivaru, dopu chì, in tuttu u ghjornu, u munnu cumincià à celebrà.

U ghjornu di a lingua nativa in Russia ùn hè micca solu una festa, hè una occasione per espreserà gratitude à tutti chì criau a storia di u parradu russu è l'hà perfeccionatu. Ancu in l'epica di a Rivuluzione, ci era più di 193 lingua in u paese. À u tempu, finu à u 1991, u so numeru cadiu à 40-ka.

Tuttu u mondu, i linguagni nascinu, "vintu" è muriu, perchè oghje hè difficiuli di dì quanti in a so storia suttanu. Questu pò esse rializatu solu da certi insù cù inscription insufmissibili è ieruglifi.

Azione per u ghjornu di a lingua materna

In onori di u vacanze, in parechje scole è i so istituzioni educativi, ghjè accettatu di mantene l'oliumpi per scrive poemas, cumpunimenti, sia in u so propiu è in qualsiasi altru lingua accessibule, è quelli chì a più bè di bè cù a cumpetizione ricevenu un premiu merecede.

Circate più celebrendu u Natale in Lingua Russa, un paese chinu di poeta elocuenti, musicisti. U 21 di frivaru, in i scole è l'università di a Federazione Russa, cuntinuanu festivals literarii è creeri sfereni è literarii è poetici, lighendu poemi, rimi, in u quali premiati anu ricivutu ancu premiu.