Biblioteca Naziunale d'Israele

Unu di l' attrazioni culturali di l'Israele hè a so Librera Naziunale. A cullizzioni principali di libri di l'statu hè situatu nantu à u campusu "Givat Ram" in l'Università Ebraica. A bibliuteca hà digià cullatu più di 5 milioni di libri, alcune d'elli sò manuscritti stremamenti rari.

Biblioteca Naziunale d'Israele - storia è descrizzione

A Bibbiuteca Naziunale di Israele hè stata fundata in Ghjerusalemme in u 1892, hè stata a prima biblioteca libera in Palestina, à quale ogni Ghjungu puderia vendu. U bastimentu hè stallatu nantu à Bnei Brit Street, ma dopu à 10 anni, hè stata una move à Etiopia Street. In u 1920, l'Università Ebrachese accuminciau a èssiri custruitu, i libri di bibliuneria sarani accessibili à i ghjovani Quandu l'università hè stata aperta, hè statu dicisu di riavvià i libri in u Scupu.

In u 1948, u palazzu ùn si puderà micca ghjunghje, era chjusu per tutti, a maiò parte di i libri eranu ridiretti à l'altru stanza. À quellu tempu, a bibliutbra cuntenente più di un milionu libbru, è i posti sò micca misurati, perchè certi libri eranu situati in u magazinu.

In u 1960, funnaru un edifici di u campusu "Givat Ram", induve hè tutta a cullizzioni sana. À a fine di u stessu annu, tutte l'edifizii in u Scupu eranu reaperti, i rami di bibliuteche stati stati riuniti, chì facenu pussibile alcuna distrughje l'assistenza di u centru cintrali nantu à u campusu Givat Ram. In u 2007, u bastimentu hè stata ufficialmente ricunnisciuta da a Bibbiuteca Naziunale d'Israele.

Chì ci hè interessante nantu à a bibliuteca?

A ricerca di a biblioteca di a biblioteca hà parechje mila copies in lingua ebraica è d'autri lingui di u mondu, lettere è autografi di e persone pupulari di rinumatu rinumu, rimi di musica è ancu microfilm. A bibliutte recopilò circa 50 mila libri in russu. U fondu fundale hè una cullizzioni di libbra nantu à u populu di i Ghjudei, a so storia d'urìggini è cultura, chì sò scritti in lingua ebraica, ci sò manuscritti chì guverentanu a storia di a so esistenza da u XX sèculu di a nostra era.

Inoltre, e libbra in libreria manuscritti in a lingua di i Samaritani, persianu, armenianu è altre lingue. Inoltre quì sò ritratti di persunenti particulari chì Agnona, Weizmann, Heine, Kafka, Einstein è assai altri. In u 1973, hè decisu d'apertu un archiviu di filmi, induve una cullizzioni di temi giudaichi hè principarmenti mantinuti.

A Bibbiuteca Naziunale di Israele hè furnituata cù e cumercii di lezioni università è un salottu cumuni, induve 30 mila libri sò dispunibuli. Tuttu sti prupietà pò accade à 280 mila persone. Per assicurà l'operazione normale di a bibliuteca, hà impiegatu 140 librarii è 60 staff tècnicu.

Dopu u 1924, a Bibbiuteca Naziunale avianu principiatu a publicazione di u so Kiryat Sefer trimestrale, chì includenu nfurmazione nantu à novi pubblicazioni bibliogràfica, è dinò scritte di letteratura.

Cumu ghjunghje?

A Bibbiuteca Naziunale d' Israele pò esse acquistata da u trasportu pùblicu, ci hè un autobus numero 27, partendu da a Central Bus Station.