Cumu fà cumportu cum'è un invitatitu?

Ogni parenti piacenu à partiti, anniversarii o solu per avè una festa di tè tèmpura, ma solu qualchi cunniscite per cumportanu bè in una festa. Prima, sicondu i reguli di l'etiquette, in ogni casu ùn pudete micca per una visita senza una invitu. Questu pò intarfiriscia cù i piani di i pruprietori è i mette in una postura assai incunificata, perchè in questu tempu ponu fà e so propiu stanzi è camminate in a casa, per esempiu, in un capigliatu. Inoltre ùn pò micca vinuti cù stranieri. Questu pò mette in una position stompa no solu l'anziani, ma ancu l'invitatu invitati. Inoltre, ùn hè micca cunsigliatu per annunzià i zitelli è i animali di l'animali, quandu u so aspettu ùn era micca previstu.


Cultura di cumpurtamentu in una festa

Sicondu i reguli di l'etiquette, quandu vi vene in una casa, vi deverà subitu appressu u to caprettu è dite salute à i patroni. Pi abbraccià o ghjunghje mani hè pussibule solu quandu i guanti sò eliminati. Sì chjuse fora, l'umbrella deve esse plegate è esse in u corridore. In u nisunu casu ùn ponu pudè mette à pusà è pusà u mezzu di l'abitazione. Se a porta à l'abitazione ùn era micca apertu da i maestri, ma di quarchidunu, invece bisognu di intrinu in l'abitazione induve tutti i cungressi cugini, dicenu salute in primu à tutti, è da quandu, sicondu i regule di cumpurtamentu, andate à i sidimenti separati.

Etiquette hà dichjaratu chì quandu avete dumandatu à andà in l'abitazione prima, po esse solu una donna o un omu maiurunatu da i pussibuli ponu apprufittate di questu, u restu pò intrutu in l'abitazione solu dopu à i patroni di a casa. Sicondu e reguli ghjinirali accettati, un omu debe deve sempre una porta in fronte di una donna è a dete avvicinà capunanzu, è dà a manera nantu à a strada. Dicerete salute à e persone chì avete bisognu, agitava a manu sola ligeramente. Qualchi cunniscenu chì una donna hà da trasversalmente u mani chì quellu di manu, ma queste deve esse pigliatu. Salutazione per ogni clientu duia esse uguali, sicondu i regule di l'etica nantu à una visita, ùn deve micca selezziunate qualcosa. Sì l'averanu stranguli, sò devenu esse presentati entre si da i patroni.

Quandu si cumunicava cù l'anziani o à l'altri bisoggite, in u nisun casu avete aduprallu e mani, mette à i sacchetti, i distrughjenu nantu à variite cose o tocanu sempre in l'interlocutore. Sì u saccu hè in e mani, ùn pò micca esse apertu è chjusu, u megliu di mette in un locu accessibule. Un alloghju cù un interlocutore hà avè addivintatu a manera chì vulete chì dà trattà. Per quessa, ùn avete bisognu di vultà a spiaggia, cumincia un cigarette, s'ellu ùn hè micca smoker, fate un sorollu, riurdamu assai, lamentate di prublemi.

Sicondu l'etiquette di cumpurtamentu in una festa, chì si senti à a tavula, hà bisognu à moville u vostru sughjura, cù e mani. I ghjovani ùn deve micca firmatu in i so sedenti finu à chì e donne è un omu anzianu si pusò.

In una visita, bisognu di cumportu di quessa chì nè veddi u vostru male, si hè presente, chì questa a maiò parte anu spoof l'atmosfera generale di u vacanze. In u nisun casu ùn pò micca mostrarlle a so dissimulazione cun l'impresa o trattà. Da i piatti pruposti ùn sò micca denegati. Sì ùn vogliu manciari, puderete ghjustu dì chì avete da pruvà dopu.

Ùn si scurdanu di e regule di cumpurtamentu di i zitelli à una festa. Ùn hè bisognu di fà i vostri picciotti passeti à i cammari cù i piacè, tocanu tuttu senza permissione, manghjendu cun mani o messe l'affari. Avemu bisognu di assicurà chì a cultura di i cumpurtamentu di u zitellu hè in cima.

È, finarmenti, ùn anu micca statu assai, perchè pò fatica assai l'anziani. Impossibili quantu spentu esse spentu per creà una atmosfera festiva, quantu ore hè stata passata da a maghjina vicinu à a stufa. À a fine di u festa, vanu solu di restà, ma, sicuru, ùn pò micca mannà fora. Cusì, deve esse educatu è cunniscite a misura in tuttu.