Vitamina K - chì hè?

A vitamina K hè un sustine biologicu attiva chì si raramente citatinu, in compacione cù l'altri vitamini. Intantu, u so rolu impurtante in u prucessu di l'attività vitali di l'organettu hè diffesu di sopravalutà. Dopu tuttu, a so mancanza facia un desequilibri in l'u travagliu di parechji sistemi di u nostru corpu è pò purtà à i malatie serii. Cusì, serà utile sumesimu di assai per sapè chì vitamina K hè è per questu hè. Cio nettu chì a sustancia era datu u so nome da a prima lettera di u nome Kuik - quella era u nomu di l'hematologicu americanu, chì hè u dirittu di l'unuri di a scuperta di stu cumpostu biologicu. Hè quellu chì hà stabilitu prima chì a vitamina K in u corpu di una persona sana si forma è regularmente è in volumetricu suffirenziu, se una persona hè debilitata o sia, poi li necesita un supplementu di vitamina especial.

Quantu è vitamina K?

Sta sustegnu funziona funzioni assai impurtanti attaccati à u sistema circulatori. In particulare, acteghja cum'è coagulante - rispunsevule per u prucessu di coagulazioni di u sangue. Sì u corpu hè deficientu in vitamina K, allura hè inzucatu incù hemorrhagni, purgazione locale. Questu hè assai periculoso, perchè ancu da una piccula ferita chì una persona pò pèrdite assai sangue, pò essa anèmia è ancu leucemia. E averebbiunu consetti impalani da a mancanza di questa sustanzita pò esse per e femine in partire chì sia purgante in u travagliu è muriri.

Inoltre, a vitamina K hè necessaria per a nurmalizzazione di u tessulu di u bisellu di l'ughjettu: incù a vitamina D, hè involucatu in u prucessu d'assimilatazioni di calciu è aiuta à furnisce direttamentu in i celluli di l'ose. Questa sutura ancu participeghja in a sintesi di certe protezii chì sò necessariu per u funziunamentu standard di u core. A vitamina K prutege ancu u corpu da l'infuzione, neutralizeghja l'effettu negativu di i composti biologichi veninu chì sò furmati da vini inveci. È hè ancu rispunsevule per a nurmalizzazione di zuccherera in sangue, perchè s'ellu hè un deficientu, una persona pò esse palesu a diabetes mellitus.

I signe di u fattu chì u corpu ùn manca vitamina K sò longu sagnante ancu cù e picculi ferimenti, una forma constantu di furmazione di cicati à a pelle, una diminuzione in u nivellu di l'emoglobina, una disturbazione di l'uperazione normale di u intestinu, stimpia frekwenti. A deficienza di vitamina K potce apparente da una violazione di u balancenu di a microflora in u trattu digestivu, a suppressione di a vejiga è a funzione di u furu, è in a presenza di inflamazioni in u gastrointestinali è u pancreas, dopu à piglià antibiotici è altre medicazione.

L'usu di vitamina K

In un ghjornu, una persona hà bisognu à circa 60-140 μg di vitamina K, a dosa indispensèvule dipende à u pezzu di corpu - 1 μg di a sustanza ùn deveria da u 1 kg di pesu. Cù alimentazione, avemu assorbutu normalment a dui è a tri voti più di vitamina K, ma ùn avemu micca fà una sopra à sobredose. A vitamina K ùn hè cuntraindicazione, postu chì ùn hè micca tossicu è u so ingrossu hè prontu eliminatu naturali. I medicazione di droghe chì cuntenenu sta sustegnu sò prescritti da u duttore solu in casi speciali - sèrvuli perda di sangue da causa di ferite, ferite, è di ultimi, dopu a quimioterapia, di malatie da radiazione.

Prodotti chì cuntenenu vitamina K

A maiò parte di tutte a vitamina K si trova in l'alimenti d'urighjini vegetali è culore verdu: cole, legumi foglie, chichii greci. Hè ancu assai in u locu salvatariu - fogli di nettita, raspberry , whisk, aghjunti. Quandu ci hè abbastanza quantità hè presentata in tè verde, viti vegetali, soia, pane da farina di granu, fegate, ova di pollo, aromi piccanti.