Oliu di girasole: bona è mala

Hè improbabile chì ci sò in i nostri mistressi di u tempu chì si imaginate a so vita senza l'oliu di girasole. À u listessu tempu, assai pirsuni sapemu chì avemu avutu solu 200 anni fà, cum'è qualchì poca persone sapi in veru chì beneficiu è faciule l'oliu di girasole cuntene à u nostru corpu.

Composizione di uleicole di girasole

L'oliu di girasole hè un pruduttu chì cuntene solu lipidi, è ùn sò micca carbuidrati è proteini in tuttu. A basa di stu pruduttu hè l'oliu oleicu è l'acidu grassu linoleicu.

U primu hè reemplazizabile, possa un gran valore nutrizionale, participeghja in a custruzione di membrani cellulidi è hè cuntenutu in l'oliu di girasole in una cantu di 24-40%. U secondu, u linoleic acid, sustituituble. In u corpu umanu, deve venutu cù l'alimentariu. U so cuntenutu in questu oliu hè 46-62%. In più di sti dui, l'altri aridi sò prisenti in l'oliu di girasole, ma in quantità limitati. Questu hè stearicu, palmiticu, miristicà, acidu arachiduicu.

L'oliu di girasole pò esse raffinati è micca firmati. Eccu dui spezii diferenemu micca solu in l'olfattu è l'apparenza, ma ancu in cumpunimentu. L'oliu micca rifinitu cuntene finu à 60 mg (per 100 g di l'oliu) di una sustanza cum'è α-tocoferol. Hè cunnisciutu più cunnisciutu com vitamina E. À l'oliu refined, l'α-tocoferol hè assai menu in questu, ma u so cuntenutu hè sempri altu in compara cù altri olii vegetali.

Cum'è sapete, di tutti i sustanzi chì entra in u nostru corpu, u grassu hè a più altamente caloria. Da 1 g di grassu, quandu hè digestionatu cù enzimi digestivu, circa 9 kcal sò liberati. Basatu nantu à questu, pudete calculà quantu calori in oil oil. Siccome hè u 99.9% di grassu, aghjustemu a formula seguente: 100 g di latte x 9 è ottene 900 kcal.

Propizziunzi utili di l'oliu di girasole

Riccu in l'acidi grassimi insaturati, l'oliu di girasole tippu u formatu di membrani cellulare è di membrani di fibri nervi chì sussuccerà u colesterol dannuu da u corpu. Per questa causa, migliurà a cundizione di i muri di i vini è hè un mezzu per prevene l'infartamentu di miocardi è l'ateroesclerose.

L'usu di l'oliu di girasole hè spiegatu da a presenza di vitamina E in questu, chì impedisce l'invichimentu di e cilesti, faciule i capularchi menu menu fragili, prumove a sìntisi di mioglobina è l'hemoglobina, prutege a cèl·lula da l'anziane, reduci a permeabilità è fragilità di capilarità.

E persone chì sapanu quantu l'oliu di girasole utliu, l'utilizanu in medicina alternativa. Ci sò aiutu à guarisce i danni di a pelle, cù u so aiutu per eliminà a migraña, u svedore è u dolcezza. Hè utilita per reumatismu è artritis, per e malatie cronica di i pulmoni, u fianu, intestinali è stomacu. Hè ancu a basa di parechji fugliale.

Pulizia cù l'oliu di girasole

Ancu l'antichi medichi Indianu arrivanu finu à a cuncludi chì cù l'aiutu di l'oliu puderete pulisce u corpu. Parechje persone utilizanu stu mètudu oghje. Per questu scopu hè megliu utilizà un oliu di girasole cunfinatu senza l'agghiuncini di altri olii vegetali. Questu hè fattu cusì. Hè necessariu di piglià in bocca 1 coperta. l. oliu è, tennulannulu in fronte di a bocca, sucrile, cum'è candice, circa 25 minuti. Ùn ci ingiola, cum'è quandu chjappu, sò brusgiate. L'oliu prima anu esprime, po esse fluidu, in una coherenza assimigghia l'acqua. Allora ci hè bisognu à spituarlu. Sì vi vede chì hè diventatu biancu, significa, avendu assorbutu tutte e viniali è ne neutralizazione, diventò in un liquidu veludu. Se l'oliu hè giallu, u prucessu ùn hè micca stata cumplettata. Hè ricumandemu per aduprà sta prucedura in a matina è à a sera, è, per a prima volta in un stomacu vacanti.